Начало » Новини » Страната
18.08.2017 г.

С промени в подмярка 4,2 ще се избегнат изкуствените условия за точене на субсидии

С промени в подмярка 4,2 ще се избегнат изкуствените условия за точене на субсидии

sinor

Министерството на земеделието е качило последните корекции в наредбата за прилагане на подмярка 4,2 за инвестиции в преработена земеделска продукция, така че от днес тече едномесечният срок, в който те да минат на обсъждане. Измененията са свързани с третата промяна (нотификация) на програмата за развитие на селските райони, която беше одобрена от Еврокомисията на 22 февруари т.г. , съобщиха от ведомството.

Най-важното ново условие е свързано с падането на максималния праг за субсидиране от 3 милиона на 2 милиона евро за проект.

Допълват се и приоритетите, за даване на точки, като чл. 28 на наредбата се въвеждат двата нови критерии, предоставящи предимство при кандидатстването. Първият е да се дават бонус точки за преработватели, които докажат натрупан минимум 3 години стаж в областта на селското стопанство или преработката на суровини и които до този момент не са подпомагани по европейските програми.

Вторият приоритет е за проекти, насърчаващи интеграцията между фермери и преработвателни предприятия с разширен достъп до пазари за произвежданата от тях продукция, включително експортна активност.

В раздел II “Допустими кандидати“ се добавят условия по отношение на допустимостта на кандидатите за предоставяне на финансова помощ в съответствие с условията и изискванията, залегнали в Закона за управление на средствата от европейските структурни и инвестиционни фондове (ЗУСЕСИФ).

В чл. 7 се създава нова алинея, която предвижда възможност, когато кандидатът е еднолично дружество с ограничена отговорност да се признават обстоятелствата като физическо лице – едноличен собственик на капитала с оглед равнопоставеност на земеделските стопани, които създават за кандидастване по подмярката ЕТ и ЕООД поради условието за допустимост към кандидатите да са регистрирани по Търговския закон.

В раздел III “Финансови условия“ се въвеждат допълнителни изисквания към поръчителите в случаите, когато кандидатът иска авансово плащане чрез договор за поръчителство. Целта е да се гарантира, че съответният механизъм е еквивалент на банковата гаранция съгласно изискването на чл. 63 от Регламент (ЕС) № 1305/2013 на Европейския парламент и на Съвета от 17 декември 2013 година.

В раздел Раздел IV „Изисквания към проектите“ се прецизира текстовете, които създаваха изкуствени условия за създаване на фирми, кандидатстващи, за да точат средства в противоречие с програмата.

Когато кандидатствате с проекти, включващи само разходи за покупупка и/или инсталиране на нови машини, оборудване и съоръжения, необходими за подобряване на производството за предоставяне на документи, трябва да докажете с правно основание, че ще ползвате обекта не по-малко от 6 години след датата на подаване на заявлението за подпомагане на сградите и/или помещенията, където ще бъдат поставени и/или монтирани машините/оборудването.

В раздел V „Допустими разходи“ се извършва редакционна промяна по отношение на допустимите машини, съоръжения и оборудване, тъй като са неизчерпателно изброени предвид спецификата на подмярката. Въвежда се пояснение по отношение на допустимите разходи за закупуване на софтуер, които следва да са свързани с преработвателната дейност на кандидата.

Изменят се текстовете, касаещи общите допустими разходи по един проект, с което разходите за правни услуги се включват в ограниченията за размер за консултантски услуги с цел обоснованост на разходите.

Съгласно т. 9.2 „Управление и координация“ от ПРСР 2014-2020 се предвижда инвестиционните мерки на програмата да бъдат управлявани чрез ИСУН 2020, като в системата ще бъдат отразени процесите, използвани за управление на средствата по оперативните програми.

Достъп до информацията в ИСУН на широката общественост ще спомогне за подобряване на публичността и прозрачността на ПРСР и ще предостави възможност за по-широк обществен мониторинг на програмата.

В тази връзка, Глава трета. „Ред за кандидатстване“ и Глава четвърта „Изплащане на финансовата помощ. контрол върху изпълнението на проектите“ се променят за създаване на възможност за кандидатстване и разглеждане на проектни предложения в ИСУН.

Реда за кандидатстване и изплащане на финансовата помощ, образци на документи основни термини се привежда в съответствие със ЗУСЕСИФ.

В Глава пета „Осигуряване на публичност“ с цел осигуряване на по-голяма публичност и прозрачност се добавя условие най-малко веднъж на шест месеца РА да публикува за одобрените кандидати и проекти и място на изпълнение на проекта и наименование на доставчиците/изпълнителите по проектите.

В допълнителните разпоредби се въвежда легална дефиниция за „административен договор“ във връзка със ЗУСЕСИФ.

В допълнителни разпоредби се въвежда дефиниция за кандидати, получавали финансова помощ за сходна дейност във връзка с прилагането на критерий за подбор „Проекти на кандидати, които извършват селскостопанска дейност или преработка на селскостопански продукти от най-малко три години и не са получавали финансова помощ за сходна дейност“.

Въвежда се дефиниция за коефициентът на обща ликвидност във връзка с изискванията към поръчителите при кандидатстване за авансово плащане с договор за поръчителство.

В процеса на прилагане на мерките по ПРСР 2007-2013 г. беше установено, че част от бенефициентите не са запознати добре със своите задължения за изпълнение на проекта и не ги спазват. Поради тази причина се увеличават процента на грешки при изпълнение и съответно намаляване или отказване изплащане на финансовата помощ. За преодоляване на този проблем в наредбата се въвежда възможност за провеждане на въвеждащо обучение за бенефициентите.

3675
Коментари (0)

Моля отбележете, че не сте робот.

Последни материали
Виж
Полезни съвети
Кога не трябва да подхранваме цветята в никакъв случай
Предложения в законодателството
Евродепутат лобира за 50-процентно вдигане на бюджета за пчеларските програми
Достъпните машини
Когато е нужен резултат комбайните Ростселмаш са точният избор
За всички, които кандидатстват по ПРСР и Директните плащания
Консултанти: Наредбата за свързаност е в дълбоко противоречие с европейското право
27 хиляди хектара сливови градини могат да бъдат изсечени при пореден лош сезон
Сушата и ниските цени заплашват с фалит производители на сливи в Испания
Очертава се сериозна конкуренция с предложението на Glencore
Archer Daniels Midland поиска да купи Bunge
Свързани материали
Виж
По сигнал на читатели
Орязани субсидии за недоказано мляко вдигат на протест животновъдите преди Коледа
През следващите 3 години
Русия увеличава субсидиите за селското стопанство с близо 300 милиона евро
ПРСР
Най-големите субсидии за инвестиции при първия прием по 4,1 са одобрени в Пазарджишко, Софийско и Пловдивско
ЕС вдига субсидиите за реклама на храните в чужбина
Великобритания отпуска 40 милиона лири за оборудване и технологии за фермерите
Компенсациите с промени в законите за земеползването няма да попречат на свиването на сектора, убедени са критиците
Франция планира да премахне държавните субсидии за биологичното селско стопанство
Приятели на SINOR.bg: Стоматолог, София/    Професионална техника /    Градинска техника /    Книжарница /    АГРОВЕСТНИК /    
РЕКЛАМА |  КОНТАКТИ |  ЗА НАС |  ОБЩИ УСЛОВИЯ
Всички права запазени
SINOR.bg 2003 - 2018

Използваме бисквитки (cookies), за да ви осигурим възможно най-добро преживяване в нашия уеб сайт. Чрез използването на нашия уебсайт Вие се съгласявате със запазването на бисквитки във Вашето устройство.

Приемам