Германската верига магазини Lidl повишава стандартите за качеството на плодовете, зеленчуците и преработените хранителни продукти, въвеждайки условие за своите доставчици остатъчните нива на активни химически вещества в стоките да не надхвърлят една трета от минималните, установени в Европейския съюз, съобщи електронното издание All Retail. Изискването е част от дългосрочната стратегия на веригата за елиминиране на излишното количество вредни съставки в предлаганите в нея хранителните продукти, която включва и понижаване с 20% на съдържанието на сол и захар в продаваните стоки.
Стратегията за устойчиво развитие на компанията е основана върху 5 принципа – дейност в полза на обществото, персонала, асортимента, доставчиците и околната среда. Решението за намаляване на съдържанието на пестициди в хранителните продукти е следствие от загрижеността на веригата за здравето на нейните клиенти.
„Нашата цел е да предложим на потребителите плодове и зеленчуци с минимални остатъчни стойности на средства за растителна защита. В състояние сме да го постигнем чрез въвеждането на по-строги стандарти, които значително надхвърлят изискванията на ЕС”, посочи Александра Робашкевич, мениджър на отдела за връзки с обществеността на Lidl в Полша.