Големи български производители и бутикови изби ще покажат за пореден път колекциите си на Международната изложба за лозарство и винарство „Винария 2017“, която ще се проведе в рамките на Агра в Пловдив. Родните винари ще се конкурират с елитни производители от Франция, Италия, Португалия и други държави, конкуриращи се на световните пазари.
Според експерти изложението ще се превърне в уникална панорама на виното заради разнообразния профил на участниците и техните продукти. Изложението ще се проведе от 22 до 26 февруари в Международния панаир Пловдив.
Проявата се организира съвместно с Националната лозаро-винарска камара и под егидата на Министерството на земеделието и храните.
Винпромите в Русе, Свищов, Карнобат и Асеновград, „Вила Ямбол, „Черноморско злато“, „Пълдин“, „Логодаж“ са само част от известните производители, които представят любими на българите марки и нови предложения.
Други винарни залагат на чара на оригинални продукти в малки серии.
На автентични сортове и биопроизводство акцентират осем бутикови изби от Асоциацията на независимите лозаро-винари. Фирми, които отсъстваха почти десет години, се завръщат на деловия форум, дебютират нови компании.
Заради големия интерес е разширен и „Градът на виното” и деликатесите, където съвместно се презентират вина, спиртни напитки и храни, предлагани от участници в изложбите „Винария“, „Фудтех“ и „Вкусове от Италия“. Градът пресъздава архитектурния стил на възрожденските селища.
В него има зони за експозиции, за гурме демонстрации, за презентации и майсторски класове, бутик за вина и пресцентър. Атрактивният Град на виното и деликатесите посрещна близо 40 000 гости от България и Европа миналата година. 78% от българските изложители заявиха, че са имали чуждестранни посетители.
Очаква се тази година публиката да е по-голяма, тъй като се предлагат повече изкушения и новости за ценителите на виното. „Винария 2017“ привлича вниманието на енолози от Румъния, Сърбия, Грузия и други държави, които ще пристигнат в Пловдив, за да разгледат щандовете и да намерят търговски партньори. Фирма за износ и разпространение на български вина в САЩ ще помогне на наши производители да стъпят на пазара там.
Изложението включва също компании, предлагащи технологии, техника и оборудване за лозарството и винопроизводството. Техният брой се увеличава през последните две години и се показват разработки, ориентирани към бъдещето на двата сектора, заяви д-р Иван Соколов, председател на Съвета на директорите на Международен панаир Пловдив. Към тази впечатляваща картина се добавят иновациите за хранителната индустрия на участници във „Фудтех“, допълни той.
„Винария“, „Фудтех“ и „Вкусове от Италия“ са част от третото издание на мегафорума за агробизнес, храни, вино и туризъм, който е единствен на Балканите. Той се организира от Международен панаир Пловдив и включва шест изложби, обхващащи цялата верига от нивата до трапезата. Най-голяма е Международната селскостопанска изложба „Агра“, в чиито рамки се организира и специализираното изложение „БиоАгра“. „Хорека Пловдив“ предлага обзавеждане за хотели, заведения и търговски обекти. Всичко за пчеларството може да се види на „Апи България“.