Ръководството на Съюза на говедовъдите в България е решено да проведе поредица от срещи с фермерите, за да разясни на животновъдите и от най-отдалечените села какви са предимствата на сдружаването им в групи и организации на производителите. Целта е да се осъзнае по места, че точно сдруженията ще спасят сектора от кризата, която го е обхванала, посочи Михаил Михайлов, изпълнителен директор на съюза.
Самите срещи се провеждат от Рангел Матански, който освен съпредседател на браншовата организация е и шеф на една от организациите, обединяваща млекопроизводителите от Раковски и околността.
Според Матански с всяка следваща среща расте желанието за сдружаване, което е добър сигнал за бизнеса.
В рамките само на няколко дни са направени редица срещи с колеги говедовъди и след всяка една от тях е започнала инициатива по създаване на сдружение.
Последният пример е от област Велико Търново. След около два часа, прекарани в разясняване на начина на работа, ползите и задълженията на съдружниците, както и възможностите за подпомагане, присъстващите са решили да се организират в две групи или в една организация на производители.
Организациите/групите са търговски дружества и за разлика от браншовите организациите трябва да носят финансови ползи за съдружниците. Това е целта на тяхното създаване.
Допълнителен плюс са възможностите за кандидатстване за колективни инвестиции по подмерки 4.1 и 4.2. В тази връзка в този програмен период министерство на земеделието и храните направи реални стъпки за стимулиране на сдружаването, което е единствения изход от продължаващата криза в сектора на кравето мляко" допълни Рангел Матански.