Русия все по-успешно конкурира САЩ и Канада на световния пазар на пшеница в резултат на повишаването на обменния курс на долара, се посочва в статия, публикувана в американския вестник „Уолстрийт Джърнъл”. От изданието отбелязват, че държавите, чиито производители на пшеница печелят от поскъпването на долара, са Русия, Аржентина и Франция. В материала се припомня, че френската пшеница вече се продава в Индонезия, а руската – в Нигерия.
„През тази маркетингова година Русия има всички шансове да стане най-големият износител на зърнената култура. По данни на американското министерство на селското стопанство износът на пшеница от САЩ се очаква да падне до най-ниския показател за последните 44 години – 21,8 млн. тона, а предвижданията за Канада са доставките за чужбина да намалеят до 20,5 млн. тона при 24,1 млн. тона през предходната маркетингова година”, подчертават от „Уолстрийт Джърнъл”. Предвижданията на министерството са износът от Русия „да нарасне с 3% до 23,5 млн. тона”.
В статията се изтъква, че „отчитайки ниската цена, покупки на руска пшеница са започнали там, където тя не е се появявала от години или изобщо никога” и тя засилва позициите си на пазари, където досега водеща роля са играли САЩ и Канада.
Една от последиците от обезценяването на руската рубла е понижаването на цената на пшеницата на световния пазар, заради което производителите в САЩ търпят загуби. „Това нанася щети на фермерите в САЩ и е една от причините приходите от селскостопанска дейност през миналата година да намалеят с 38%, както сочат данните на министерството на селското стопанство”, отбелязва изданието.