Пазарът за продукти за обработка на почвата ще нараства ежегодно с 8,5%, достигайки 36,29 млрд. долара през 2020 г., сочи доклад на компанията за пазарни проучвания и консултантска дейност MarketsandMarkets, цитиран от електронното издание AgroNews. Продуктите за почвообработка се използват масово в региони, където търсенето на орна земя е голямо. Растежът на пазара се подхранва от увеличаващите се опасения за продоволствената сигурност и намаляващата орна земя, посочват авторите на доклада.
Допълнителни фактори, стимулиращи този ръст, са променящите се фермерски практики и разширяващото се търсене на биологични храни. Като водещ в стойностно изражение експертите посочват сегмента на защита на почвата, следван от този на биологичните добавки.
Колкото до количествата, през 2014 г. водещ е бил сегментът на биологичните добавки. От различните типове биологични добавки най-голям е пазарният дял на растителните остатъци, следвани от оборския тор и компоста, сочат данни на компанията за миналата година. Растителните остатъци и оборският тор се използват в най-голяма степен в европейските и азиатските държави, а се налагат все повече и в голяма част от Северна Америка, която е с най-голям пазарен дял по отношение на реализацията на продуктите за обработка на почвата.
След нея се нареждат Европа и Азиатско-тихоокеанския регион, където се очаква най-бързият растеж благодарение на инвестиции на няколко големи корпорации, особено в страни като Китай, Индия и Япония.
Прилагането на държавното регулиране по отношение на продуктите за обработка на почвата е представено в доклада като едно от най-сериозните ограничения за разширяването на пазара. Сред останалите са увеличаващите се притеснения за неблагоприятните странични ефекти от химикалите, използвани в селското стопанство.
Според анализаторите на компанията пазарът на продукти за почвообработка е разпокъсан и конкурентен едновременно, с множество компании, действащи на регионално и местно ниво. Сред предпочитаните стратегии на основните играчи са придобиванията, реализацията на нови продукти, разширяване на пазарния дял и инвестиции, споразумения, партньорства, сътрудничества и създаването на смесени дружества.