От момента на въвеждане на забраната върху вноса на хранителни стоки в Русия от САЩ, Канада, държавите-членки на Европейския съюз, Норвегия и Австралия въпросите как да се приготви в домашно условия пармезан са нараснали 5 пъти, прошуто – 4 пъти, хамон – 3 пъти, а моцарела – 2 пъти, сочат данни на инструмента Wordstat на руската търсачка „Яндекс”, съобщава електронното издание на руския вестник „Известия”. Освен това хората са започнали да търсят повече в интернет как да приготвят хляб, кетчуп, пица и кьопоолу.
Според експерти руснаците са се увлекли от кулинарията, включително на храни, които вече не могат да се намерят по магазините, най-вече заради забраната за внос и икономическото положение в страната, смятат от „Яндекс”.
От търсачката посочиха, че в момента получават средно 1 631 търсения месечно за това как да бъде приготвена моцарела вкъщи, като се включват всички варианти, например „моцарела от мляко в домашни условия” или „производство на моцарела в домашни условия”. За пармезана търсенията достигат средно 436 месечно, например „как да приготвим пармезан в домашни условия” или „рецепта за пармезан в домашни условия”. 300 са търсенията месечно за това как да бъде приготвено сирене с плесен вкъщи – например „сирене с плесен в домашни условия рецепта”, „приготвяне на сирене с плесен в домашни условия” или „сирене със сива плесен в домашни условия”.
Руснаците питат в „Яндекс” и как да приготвят „сирене маскарпоне в домашни условия”, сирене „камамбер в домашни условия” (където ръстът в сравнение с юли 2014 г. е 9 пъти, макар и само с 295 запитвания месечно) и „сирене фета в домашни условия”.