Полска търговска фирма е поръчала на български изби да произведат вино с нейна собствена марка. За целта поляците ще търсят партньори по време на Международната изложба за лозарство и винарство „Винария 2015“, която ще се проведе от 4 до 8 март в Международен панаир Пловдив, съобщиха от пресцентъра. Друга полска компания Ice-Full също е заявила официално посещение на изложението. Нейното намерение е да намери български изби, готови да разработят продукти, съобразени с изискванията на потребителите в Полша. Пазарният дял на българските вина показва тенденция за нарастване, посочват от Ice-Full, дистрибутор и вносител на алкохолни напитки с 25-годишен опит и над 4000 клиенти. Компанията иска да обогати асортимента си със собствена линия вина от различни видове, затова се насочва и към наши производители, представящи своите продукти на „Винария 2015“.
Интерес към изложбата проявява и белгийска компания, специализирала се във внос на вина от България и Испания. Тя също ще търси контрагенти сред българските изби.
Търговци от ключови за България пазари и представители на водещи чуждестранни медии ще посетят „Винария 2015“ по покана на Националната лозаро-винарска камара, която е съорганизатор на деловия форум. Концепцията предвижда ексклузивни презентации пред представители на посолства и търговски фирми, както и пред главни редактори на национални медии. Те ще опитат продукти, получили най-високи отличия в Международния конкурс за вина и спиртни напитки, определящ наградите на „Винария“.
В зоната за дегустации ще бъдат изложени носителите на приза „Златен ритон“ и златни медали, които ще бъдат обявени на 4 март на тържествена церемония.
Колекциите на близо 40 известни български и чуждестранни изби, участващи във „Винария 2015“, ще бъдат показани в Града на виното, съобщиха от Националната лозаро-винарска камара (НЛВК). Там ще се провеждат майсторски класове, премиери, гурме демонстрации, ще има винен бутик и много атракции за посетителите.
Те ще могат да видят готовата реколта от 2014 г., която до този момент не е представяна на пазара, подчертаха от НЛВК. Всеки следобед гостите ще се забавляват със специална програма, конкурси, състезания и лекции, добавиха от Камарата.
Основната идея в новата концепция за изложението е да върне славата на българското вино на вътрешния и международния пазар, като го представи на потребителите и привлече търговците към България, обясниха от НЛВК.