Начало » Пазари » Животинска продукция
23.01.2015 г.

За 10-те месеца на 2014 г. България е изнесла за Япония храни за 5 млн. долара

Партньорства

Млекопреработвателното предприятие "Ел Би Булгарикум" има трайно партньорство с японските фирми Снимка: Министерство на икономиката

За последните пет години търговията между България и Япония се запазва на нива от над 100 милиона щатски долара годишно, като българският износ отбелязва леко увеличение. Това сочи статистиката за стокообмена между двете страни, представена на среща между представители на японския бизнес със зам.-министрите на икономиката Любен Петров и Даниела Везиева. В дискусията е участват още Евегени Иванов, изпълнителен директор на Изпълнителна агенция за насърчаване на малките и средните предприятия (ИАНМСП) и Атанас Ненов, изпълнителен директор на „Национална Компания Индустриални зони”, съобщиха от министерството на икономиката.

Българо-японският стокообмен през 2013 г. е надхвърлил 125 млн.щ. долара, отбелязвайки увеличение от 11.8% спрямо 2012г. Тенденцията на нарастване на двустранната търговия продължава и през периода януари-октомври 2014 г., като е достига 128 мл. щ.д, ръст от 22.2% спрямо същия период на 2013 г.

С най-голям дял в българския износ за Япония са инвестиционните стоки над 14 млн. щ.д. за първите десет месеца на 2014 г., което е с 10% повече спрямо същия период на 2013 г. Второ място в българската експортна листа заемат потребителските стоки, от които с най-голям дял са хранителните продукти – 5 млн. щ. д за периода януари-октомври 2014 г.

До момента в България са реализирани редица японски инвестиции в области като електрооборудване за автомобили, хуманно здравеопазване, възобновяеми енергийни източници, сервизни дейности.

По време на срещата са обсъдени възможностите за разширяване на търговско-икономическите отношения между България и Япония.

Основната цел на форума е била да се представят възможностите, които България предлага в сферата на търговията и условията за инвестиции и по-пециално в българските индустриални зони.

„ Между страните ни съществуват дългогодишни връзки и в икономическата сфера. Доказателство, за което е сътрудничеството между българската компания „Ел Би Булгарикум” и японската „Мейджи”, датиращо от 1972 г.”, каза зам.-министър Петров. Според него  редица български хранителни стоки могат да присъстват по-осезаемо на японския пазар като българските вина, пчелния мед, билковите и здравословните продукти.

„Съществува възможност за по-широко навлизане на японския пазар и на българското розово масло и продукти от роза, фармацевтични и козметични продукти, както и високотехнологични продукти, произвеждани от български фирми”, допълни зам.-министърът.

На форума зам.-министър Везиева подчерта, че данъчният режим в България, наличието на квалифицирана работна ръка и най-ниските оперативни разходи в Европа, нареждат страната ни сред най-добрите дестинации за бизнес и инвестиции. Тя изрази готовност за подкрепа от страна на Министерство на икономиката на фирмите, които желаят да инвестират в България и им пожела да намерят благоприятна среда за бизнес и туризъм в страната ни.

 

 

 

За 10-те месеца на 2014 г. България е изнесла за Япония храни за 5 млн. долара
6044
 

Последни материали
Виж
Поскъпването на месните продукти компенсира резкия спад при захарта
Цените на храните в света нараснаха за втори пореден месец през април
В Румъния обаче е отчетен скок с над 20 на сто
Потреблението на вино в света е най-слабото от 1996 година насам
Четири държави от ЕС държат близо 70% от рибовъдните стопанства
Проблемите с есенната сеитба се очаква да имат същия ефект в ЕС като цяло
Активният износ на царевица за Китай и Южна Корея ще увеличи засетите площи у нас
Кюстендилските ще излязат на пазара в края на май
Череши от чужбина и парници вървят по 40 лева килото
По християнска традиция яйцата са задължителни на трапезата на Великден
Честито Въскресение Христово!
Свързани материали
Виж
Министър Вътев и Посланик Мичигами обсъдиха възможностите за бизнес посещения в България и Япония
Нарисувани с бяла боя върху прозрачната пластмаса
Стимулират япончетата да си допиват прясното мляко с комикси по бутилките
„Мейджи“ прави закваска за кисело мляко от 1973 година
Директорът на „Мейджи“ става почетен консул на България в Япония
От 2 до 6 юли 2023 г.
Присъединете се към еврокомисаря Войчеховски за посещение в Япония
Предстоящо
В ход е приемът на кандидати за световното изложение WORLD EXPO 2025 в Осака
Двадесет и три области в България вече могат да изнасят птиче месо и яйчни продукти за Япония
Приятели на sinor.bg:  Стоматолог, София | Трактори Кубота | Книжарница | АГРОВЕСТНИК | 
РЕКЛАМА |  КОНТАКТИ |  ЗА НАС |  ОБЩИ УСЛОВИЯ |  ПОЛИТИКА ЗА ЛИЧНИ ДАННИ
Всички права запазени
sinor.bg 2003 - 2024
RSS новини