Начало » Новини » Страната
05.04.2014 г.

Проучване за популярността на Странджа сред българите

Анкета

Farmer.bg

 

 

Битката за съхраняването на Природен парк „Странджа”, изразена в протестни митинги и бдения,  набира все по-голяма популярност и обществена подкрепа. Това сочи интернет допитване, което цели да изясни до каква степен планината е позната и предпочитана като туристическа дестинация.

 

Дирекцията на парка възложи изготвяне на медийна стратегия, която да определи конкретна политика за работа със средствата за масова комуникация, за да пренесе до по-широка аудитория информацията за мерките за съхраняването на биоразнообразието в Странджа.

 

Първият етап от разработването на медийната стратегия включва анализ на съществуващата ситуация.

 

От отговорите става ясно,  че медиите и печатните рекламни материали не играят особено голяма роля в популяризирането на парка.

 

По-голямата част от анкетираните – 36%, са научили за него от близки и познати, а 7% дори не знаят нищо за ПП„Странджа”. Голяма част от анкетираните – 24%, знаят че тук има уникална природа, а 20% от тях биха посетили Странджа заради природните й забележителности.

 

Но малко от хората знаят, че на територията на природния парк има интересни пешеходни и вело маршрути, възможности за семеен, алтернативен и еко туризъм, за лов и риболов. Не са особено популярни и историческите забележителности, с които Странджа е щедро белязана.

 

В по-голямата си част информацията за ПП „Странджа” е свързана с изявите на природозащитниците и опитите им да предпазят територията от „нашествието” на бетона.

 

С протестите са заимствани и знанията за значимостта на парка  като защитена територия. Позитивната информация за същността на ПП „Странджа” почти не стига до потребителите, сочат анализите от анкетата.

 

В годините от създаването си досега дирекцията на парка е провеждала богата и разнообразна дейност. Чрез множество различни инициативи, свързани с неговата природа и културно-исторически традиции, тя е предизвикала интерес и е привличала посетители в планината.

 

Информираността за тази дейност обаче в повечето случаи е спорадична, кампанийна и недостатъчна. Сега, чрез медийната стратегия, разработена от екип на комуникационна група Имидж Едвъртайзинг, дирекцията на парка ще осъществи връзка с по-широк кръг от хора, ще привлече съмишленици в подкрепа на каузата „Странджа”, ще се противопостави на обезлюдяването на района.

Проучване за популярността на Странджа сред българите
7487
 

Последни материали
Виж
До 14 май стопаните със 100% пропаднали площи от градушката в Южна България подават заявления за обследвания
Обзор на Софийска стокова борса за периода 23-27април 2024 година
Купувачите на маслодаен слънчоглед на борсата продължават да вдигат цените
Тютюнопроизводителите и занапред ще получават държавна подкрепа
Седмична агрометеорологична прогноза за периода 26 април – 2 май 2024 година
Остава опасността от слани във високите полета на западна България
За незаконно овладяване на държавни поземлени участъци
Украинският земеделски министър подаде оставка заради корупционни обвинения
Призив за подкрепа
Бедствието с градушките роди съпричастност от фермери към фермери
Свързани материали
Виж
Приятели на sinor.bg:  Стоматолог, София | Трактори Кубота | Книжарница | АГРОВЕСТНИК | 
РЕКЛАМА |  КОНТАКТИ |  ЗА НАС |  ОБЩИ УСЛОВИЯ |  ПОЛИТИКА ЗА ЛИЧНИ ДАННИ
Всички права запазени
sinor.bg 2003 - 2024
RSS новини