Предстои славата на българското вино да се разпространи. То ще бъде рекламирано в множество държави, сред които Бразилия, Китай, Сингапур, САЩ, Швейцария и две страни в Африка. Това стана ясно при представянето на новата национална лозаро-винарска програма в земеделската комисия към парламента, предаде Стандарт Нюз.
7,5 млн. евро ще могат да бъдат похарчени за реклама на българското вино зад граница, каза директорът на Изпълнителната агенция по лозата и виното Красимир Коев. Програмата ще бъде първата от новия период за финансиране от Брюксел, която ще започне да действа у нас. Тя ще бъде валидна за периода 2014-2018 г., а общият й бюджет е 134 млн. евро. 80 млн. евро, са заделени за мярката "Конверсия на лозя", а 45 млн. евро са предвидени за инвестиции в избите.
Депутатите приеха и текстове, предложени от червения депутат Димчо Михалевски, с които се ограничава възможността за използване на евтина дървесина в производството на енергия от биомаса. Текстът обаче ще бъде прецизиран преди второ четене.