Предпрятията от рибния бранш рязко са увеличили износа си за Япония, което е част от стратегията за активизиране на общия стокообмен между двете страни, съобщиха от министерството на земеделието и храните.
За 11-те месеца на миналата година за далекоизточната държава са експортирани над три пъти повече риба и аквакултури. Почти двойно е нараснал и износът на консервирани продукти.
От януари до края на ноември 2011 нашите фирми са изтъргували морски деликатеси за 1,3 млн. долара, докато през същия период на миналата година този експорт достига 4,4 млн. долара. Инвестициите в аквакултури през последните години се увеличиха, което насърчи бизнеса за търси нови пазари за продукцията си.
Статистиката отчита ръсти при консервираните рибни изделия. През 2011 г. износът при тях е бил за 598 хил. долара, а година по-късно вече надхвърля 1,3 млн. долара.
Засиленият стокообмен е резултат от активните срещи на ниво бизнес делегации между двете страни. От 2009 г. досега търговията между двете страни нараства повече от два пъти. Преди 4 години страната ни е реализирала стоки за над 3,8 млн. долара, докато в края на 2012 г. износът вече надхвърля 8,2 млн. долара.
Въпреки дългите разстояния и големите транспортни разходи българските фирми са увиличи близо 4 пъти експорта си на консервирани продукти. Над 10 пъти е нараснал износът и на храни за животни.
Над два пъти е увеличен също износът на българско вино и на безалкохолни напитки.