С новости като кашкавал от туба, олио от семена от канабис или паста от раци за мазане върху филия започна най-големият в света панаир за хранителни стоки "Ануга". Панаирът продължава до сряда. 6520 производителя от 97 страни показват всеки две години на панаира в Ануга, Кьолн своите продукти. Особено внимание се отделя на така наречените удобни храни - полуготови или готови ястия, които за няколко минути биват приготвени или само трябва да бъдат притоплени.
На 30-я Ануга панаир в Кьолн се предлагат също така био продукти,
вегетариански вкусотии и wellness храни. Плодови закуски, масни и захаро
редуцирани продукти или "anti-fat-food" са с целева група здравословно
живеещи, но и затлъстели потребители. Към най-странните новости се числят
риба тон във форма на наденица, близалки с пълнеж от маслен крем,
"най-лютивата кола на света" с добавка от чили или много милионно годишна
сол от пустинята.
След като преди броени дни дискаунтерите в Германия предизвикаха десетата
вълна на сваляне на цените в хранително стоковата търговия , браншът не
разчита повече на значителни намаления. Свалянето на цените говори за остра
конкуренция и борба на пазара, обясниха от Обединението на немската хранителна индустрия (Bundesvereinigung der Deutschen hrungsindustrie. Повече място за намаления няма.
Икономическата криза премина досега почти незабелязано покрай търговията на
хранителни стоки и хранителната индустрия, които очакват важни и значителни
импулси от Ануга. Въпреки леки спадове в оборота през тази година на
немския пазар, а също така и при експорта, брансчът остава оптимистично
настроен. Панаирът продължава до идващата сряда. Страна партньор е Турция.