Наскоро прогнозите за производството на ябълки в Европа бяха понижени, което може да доведе до повишаване на цените на пазара, коментират от електронното издание FreshPlaza. Това изглежда ще се окаже добре за Полша, където благодарение на отличните метеорологични условия през настоящия сезон реколтата от ябълки се очертава около 4,5 млн. тона – двойно повече, отколкото в Италия и Франция. Нещо повече, в полските градини ще има много ябълки с добро качество, твърди Ян Новаковски от компанията Genesis Fresh. „През този сезон ще имаме добро количество ябълки, до 10% повече в сравнение с миналата година, и плодове с добро качество. През пролетта нямаше студове, лятото бе топло, имаше малко градушки – ще съберем хубава реколта. Общото количество ябълки в Полша се оценява на 4,5 млн. тона, което е двойно повече от Франция или Италия. През този сезон отчитаме големи количества от сортовете Гала, Златна и Червена превъзходна”, уточнява Новаковски.
Заради очакваната по-слаба от първоначално прогнозираната реколта от ябълки в Европа полските износители явно ще имат добри възможности за доставки на европейските пазари. „Всички европейски страни ще продължат да купуват ябълки от околните региони. Полските ябълки ще имат значение за набавянето на количествата, необходими за задоволяване на търсенето в повечето държави в Европа. През този сезон ще изнасяме ябълки и за Африка и Азия. Европейските пазари продължават да са наши основни направления за износ, следвани от нови пазари като Египет, Индия, Виетнам и Бангладеш”, посочва експертът.
Въпреки че на европейските пазари всичко поскъпва, той смята че в домовете на европейските потребители винаги ще се намери място за ябълките на трапезата. „Инфлацията засяга държавите по целия свят, дори и страни като Швейцария. Това води до затруднения с бюджетите при средните домакинства, но ябълките са основен плод, който трябва да се консумира, особено за поддържане на здравословното състояние заради пандемията от коронавирус. Аз съм почти убеден, че всички ябълки ще стигнат до трапезата на потребителите”, подчертава Новаковски.