Начало » Важно за фермера » Пчеларство
13.12.2006 г.

Пчелният мед – националното бижу на България

Или за марката и етикета “Български пчелен мед”

13-12-2006 г. Признавам, че прочетох с огромно удоволствие бележките на Тодор Найденов за германското пчеларство, публикувани в няколко броя на в. “Пчела и кошер”. И специално последния материал за етикета на германския мед. Нещо много актуално в сегашния момент и за нас. Както виждаме, нещо, направено типично по немски – максимално точно, кратко и ясно, адресирано към високовзискателния потребител в Германия. Далеч от престараванията и свободните съчинения на нашите “специалисти” по меда, породени от незнанието за природата на пчелния мед. Крайно време е да се разбере, че пчелният мед е УНИКАЛЕН ХРАНИТЕЛЕН ПРОДУКТ и той не бива да се смесва в един кюп с никоя друга храна. Т. е. да се консумира така, както сме го добили от природата без допълнителна топлинна преработка! Или както специално е подчертано на етикета на германските пчелари, НЕФИЛТРИРАН. Или, което означава, максимално натурален! Та нали в онзи тънък най-горен слой потребителят намира като добавка изключително ценните съставки от прашец и восък. Или, казано точно и ясно, ПЧЕЛНИЯТ МЕД и етикетирането му да се отдели и разграничи от всички други храни. Т. е. да не се натоварва потребителя със затормозяваща, разколебаваща и смущаваща информация – примерно списък и количество на съставките му и срок годност. Хората трябва да знаят, че в самото наименование ПЧЕЛЕН МЕД се съдържа всичко като натурален и ценен хранителен продукт! И така накратко предлагам бурканът да се облепва с два етикета – основен и вертикална лента (тип бандерол). Основният етикет да съдържа надписите: - Български пчелен мед; - Количество нето; - Двете имена или фермата на производителя; - Географски район (примерно: Родопски, Средногорски, Странджански, Тракийски, Лудогорски, Добруджански и пр.). А вертикалната лента (типът бандерол) да съдържа надписите: - Бар код; - Лого на Българския пчелен мед (на български и на английски). Примерно моята идея е: ПЧЕЛНИЯТ МЕД – НАЦИОНАЛНОТО БИЖУ НА БЪЛГАРИЯ THE HONEY – NATIONAL JEWEL OF BULGARIA По въпроса за бар кода. За да не се натоварва всеки пчелар финансово и организационно, то най-добре би било, ако пчеларите използват единен бар код на браншовата пчеларска организация, географския район или местно дружество. Капачката. Засега капачката да не се натоварва с ненужни и оскъпяващи надписи. Бурканът. Прави ми впечатление, че българският консуматор купува в магазините разфасовки от половин кило, а на базарите предпочита повече бурканите от един килограм. Така че, опирайки се на тези данни, да продължаваме да налагаме тези две разфасовки, които наистина са удобни за пчеларя и ясни за потребителя (като количество и цена). И така захванахме един важен пазарен въпрос на българското пчеларство. Аз предлагам да го завършим докрай. Ама наистина докрай, защото в последните години НИТО ЕДИН ПЧЕЛАРСКИ ПРОБЛЕМ НЕ Е РЕШЕН ДОКРАЙ. Подкрепям идеята на Тодор Найденов да потърсим уникалния гений на българския пчелар. Да му дадем думата и да чуем повече оригинални идеи. А не някой да ни налага “оригинални” модели за етикетиране на българския мед. Като сравнявам дизайна на германския етикет и предложението на Германското дружество за техническо сътрудничество (GTZ) за етикет на марка български мед, то се вижда много ясно, че българският етикет е просто едно копие на германския. С плагиатство ли ще се налага оригиналната марка на българския мед? Дискусията е отворена. Нека се чуят повече мнения и да създадем най-добрия модел за представяне (етикетиране, опаковане) на българския мед. И така (както се казва в една епиграма) да дадем думата на този, който има думата. От в. Пчела и кошер

Пчелният мед – националното бижу на България
2393
 

Последни материали
Виж
Активно обсъждане на бъдещата ОСП
Втори диалог на еврокомисаря Хансен за младежките политики
Предстоящо
На 8 май Еврокомисията ще проведе конференция за визията на ОСП
Лесотехнически университет
Научен екип подготви стандарт за улично озеленяване
Предстоящо
Съветът на ЕС готви нови правила за ДДС при дистанционните продажба
Нормативни промени
Удължават срока за намалените вноски във Фонд „Инвестиции в горите“
Класации
София води класация за най-добра дестинация за градски туризъм през май 2025 г.
Свързани материали
Виж
Активно обсъждане на бъдещата ОСП
Втори диалог на еврокомисаря Хансен за младежките политики
Предстоящо
На 8 май Еврокомисията ще проведе конференция за визията на ОСП
Лесотехнически университет
Научен екип подготви стандарт за улично озеленяване
Предстоящо
Съветът на ЕС готви нови правила за ДДС при дистанционните продажба
Нормативни промени
Удължават срока за намалените вноски във Фонд „Инвестиции в горите“
Класации
София води класация за най-добра дестинация за градски туризъм през май 2025 г.
Приятели на sinor.bg:  Стоматолог, София | Трактори Кубота | Книжарница | АГРОВЕСТНИК | 
РЕКЛАМА |  КОНТАКТИ |  ЗА НАС |  ОБЩИ УСЛОВИЯ |  ПОЛИТИКА ЗА ЛИЧНИ ДАННИ
Всички права запазени
sinor.bg 2003 - 2025
RSS новини