Щанд на държавната търговска фирма „Магазин за хората“ бе открит официално днес в град Куклен, област Пловдив. На церемонията с участието на малки сурвакари присъстваха изпълнителният директор на дружеството Николай Петров и председателят на Районния кооперативен съюз Лазар Филчев. Малко преди това пред магазина „Кооп“, където е щандът на търговеца, бе забелязан и Владислав Михайлов, председател на Националната асоциация на млекопреработвателите и собственик на млечната фирма „БМК“, както и на дружества, сворзани с търговия.
Щандът на „Магазин за хората“ е разположен точно срещу входа на магазина на кооперацията в Куклен. Върху него са подредени брашно, захар, ориз, олио, консерви с фасул и кисели краставички, безалкохолни напитки и други.
Освен със самостоятелен щанд, „Магазин за хората“ присъства със стикери и при отделни продукти при млечните, колбасите, хляба и корите за баница.
Единствен доставчик на млечни продукти на държавното дружество е фирма „Милки био груп“ с нейните марки „Саяна“, „Наборъ“ и други. Клиентите на Магазина могат да закупят краве масло от 250 гр. за 4,79 лева, краве сирене 400 гр. също за 4,79 лв., кисело мляко 500 гр. за 1,15 лв.
Хранителната компания „Белла България“ доставя кори за баница, колбаси, както и продукта за мазане „Томи“. Кори „Тракийски“ се предлагат за 2,13 лева, шпек на „Фермата“ от 220 гр. струва 2,63 лв., сушеница 130 гр. с марката „Войводите“ е с етикет от 2,71 лв., колбас „Народен“ 300 гр. е 3,46 лв., хамбургският от 270 гр. на „Фермата“ се предлага за 1,55 лева.

Пред журналисти Николай Петров обясни, че „Магазин за хората“ няма намерение да доставя плодове и зеленчуци на този етап, „тъй като са достатъчно сложна материя за логистиране. В края на февруари ще стане ясно дали тази група ще бъде включена или ще бъде приложена на по-късен етап“, вмъкна той.
„Идеята на нашите магазини е хората от малките населени места да имат достъп до също така добри цени като нас, които живеем в големите градове“, поясни Петров. Той каза, че „Магазин за хората“ е нискоразходна компания. Освен Съвета на директорите, в нея работят още 4 човека, което обяснява ниския разход. Надценката на продуктите е до 10% като при някои стоки е дори по-ниска. По думите на директора печалбата за държавното дружество е 9%, ако се смята при надценка 10 на сто. „Нашата цел е максимално да държим цените на рафта, задържайки и надценката за партньорите, защото те трябва да могат с тези 10% да живеят“.
Дори и да има инфлация, цените при щандовете на „Магазин за хората“ няма да се променят, тъй като стоката е с договорена цена за два месеца напред.
До момента са подписани договори с 11 производителя, очакват се още два договора, по които се водят преговори. „Искаме да имаме асортимент с до 100 продукта от най-необходимите“, уточни Николай Петров. Добави още, че държавната фирма няма намерение да работи с повече от един доставчик на една продуктова гама.
Към момента функционират 70 стационарни търговски обекти в област Пловдив и мобилният щанд, който ще предлага основни храни веднъж седмично в 7 малки села – по график.

На въпрос на „Синор“ как „Магазин за хората“ е избрало доставчиците, директорът каза, че е направено масово проучване с директнен мейлинг и проверки на място. Инициирани са разговори, на които някои поканени не са се отзовали. На предварително одобрените фирми е направена последваща оценка на качеството на продукцията. „Някои фирми са позиционирани на много високо ценово равнище и продават продукти, които аз не бих искал да продаваме в нашия магазин. Ние все пак намерихме златната среда на добри цени и аз мисля, че се получи“.
Николай Петров обясни, че към края на февруари 2026 г. фирмата планира да се разшири с готов вече конкурс за логистика. Амбицията на ръководството е да края на следващата година „Магазин за хората“ да се развие в национален мащаб.
„70-те обекта, които имаме, са с минимална инвестиция. 10-тте милиона лева от държавния бюджет ще бъдат използвани като оборотен капитал. До момента само 1% от предоставените милиони е отишъл за подготовката за откриване на щандовете в област Пловдив. 99% от тези пари стоят и чакат да започнат да работят,“ заяви Петров
„Партньорството с „Кооп“ се гради на взаимноизгодно сътрудничество. Нашата идея е да имплементираме концепция, която да привлече клиенти и също така да привлече допълнителни обороти (за магазините Кооп). Това не е нещо, което е направено за нас. Това е направено за хората – клиенти, производители, наши парньори и търговци на дребно“ каза Николай Петров. Той уточни, че партньорството с веригата „Кооп“ не струва нищо на държавната фирма.








