В отговор на въпрос на депутата Мартин Димитров, земеделският министър Георги Тахов обяснява как ще функционират обектите на държавното дружество Магазин за хората ЕАД.
От него разбираме, че изпълнителният директор Николай Петров е в разговори с партньори и доставчици, „за да се гарантира селекция от най-необходимите стоки за всяко домакинство“.
Министърът повтаря вече казаното преди две седмици, че до края на годината ще отворят 50 обекта в магазините на Кооперативния съюз.
„Бизнес моделът на „Магазин за хората" ЕАД е изграден като интегрирана, нискоразходна търговска структура, която обхваща не само традиционния ритейл, но и В2В сегмента, shop-in-shop формати, онлайн търговия и други канали за продажба“.
Моделът е създаден с двойна цел - постигане на икономическа ефективност и реализиране на социална отговорност, продължава отговорът. В основата му стои философията, че устойчивото пазарно предимство се постига чрез минимизиране на разходите по цялата верига на доставки, съчетано с реализация на високи обеми при ниски търговски надценки - до 10%. Това дава възможност за поддържане на реално достъпни крайни цени за потребителите, особено в условия на инфлационен натиск, като същевременно гарантира базова покупателна способност за всички социални групи.
От страна на изпълнителния директор се водят разговори с партньори и доставчици, за да се гарантира селекция от най-необходимите стоки за всяко домакинство. Целта е още при старта да се предложат поне 30 продукта и това да се случи преди края на годината, информира още Георги Тахов.