Продажбите на бира в Германия са спаднали с 6,3%, или 262 милиона литра, до приблизително 3,9 милиарда литра през първата половина на 2025 г. в сравнение със същия период на миналата година. Според Федералната статистическа служба (Destatis) продажбите на бира са паднали под 4 милиарда литра за шестмесечен период за първи път, откакто времевата серия започва през 1993 г. Тези данни не включват безалкохолни бири и малцови напитки, нито бира, внесена от страни извън Европейския съюз (ЕС).
Подобен рязък спад има само в началото на пандемията от коронавирус
Германските пивоварни и складове за бира преди това бяха регистрирали сравним спад в продажбите само в началото на пандемията от коронавирус през първата половина на 2020 г. (-6,6% в сравнение със същия период на миналата година до 4,3 милиарда литра) и през втората половина на 2023 г. (-6,2% до 4,2 милиарда литра).
81,9% от общите продажби на бира през първата половина на 2025 г. са били предназначени за вътрешно потребление и са били обложени с данъци. Вътрешните продажби са намалели с 6,1% до 3,2 милиарда литра в сравнение с първата половина на 2024 г. Останалите 18,1%, или 711,2 милиона литра, са били продадени без данъци (като износ и като т.нар. домашни напитки). Това е със 7,1% по-малко от предходната година. От това количество 406,9 милиона литра (-5,0%) са отишли за страни от ЕС, 299,6 милиона литра (-9,9%) за страни извън ЕС, а 4,7 милиона литра (-8,0%) са били раздадени безплатно на служителите на пивоварната като домашни напитки.
За разлика от това, бирените блендове – бира, смесена с лимонада, кола, плодови сокове и други безалкохолни добавки – отбелязаха увеличение през първата половина на годината. Продажбите на бирени блендове се увеличиха с 8,0% в сравнение с първата половина на 2024 г. Въпреки това, с 220,8 милиона литра, те представляват само 5,6% от общите продажби на бира.