В държавата на абсурдите, където депутати нагло обиждат младите български лекари, а политици всеки ден се надлъгват кой повече е сгрешил в съставянето на националния бюджет, където очакваните приходи май няма да бъдат събрани, се стигна дотам в разгара на жътвата катаджии да налагат глоба от (забележете!!!) 16 хиляди лева на земеделец, защото се движел по родните шосета с гумено верижна машина.
Новината за санкцията съобщи председателят на Националната асоциация на зърнопроизводителите (НАЗ) Илия Проданов, след като днес на негов колега е наложен акт за това, че той незаконно се движел с верижната техника по републиканската пътна мрежа.
Ще припомним, че поне от 15 години, когато родните земеделци започнаха да подменят старите комбайни и трактори с модерни западни машини, бизнесът настоява пред държавата да бъдат приети законови промени, които да позволяват на новата техника, която вече се придвижва не с метални вериги, а с гумено верижни устройства – а те не разрушават пътната настилка, да получат правото на придвижване.
Още през май тази година две от браншовите земеделски организации – НАЗ и АЗПБ, отново поставиха искането си за вдигане на забраните, като изискаха срещи с министрите на вътрешните работи (отговорно за КАТ) и на региноалното развитие и благоустройството (отговорно за АПИ).
В минали години правителствата допускаха временно разрешение за придвижване на гумено верижните машини по асфалтовите пътища. Сега обаче някой по върховете на държавната администрация очевидно е решил, че по веригата ще се правят на глухи и ще пълнят държавната хазна, налагайки със солени глоби фермерите - само защото институциите не желаят да променят законодателството в полза на единствения сектор от земеделието, който все още се държи „над водата“.
Очевидно ще има реакция от страна бранша. И вероятно фермерите ще намерят подкрепа от всички, защото всяка година сме свидетели как нито АПИ, нито която и да е друга държавна институция досега поемаха някаква отговорност за смъртта на не едно и две български деца по пътищата на страната. И защото дупките по пътищата не се дължат на тракторите, а на безкрайните кражби, извършвани при ремонта на родната инфраструктура.