Начало » Новини » Света

Продажбите на биопродукти в САЩ нараснаха с над 2 на сто през 2024 г.

Най-силно е увеличението при млечните продукти, яйцата и плодовете
Синор.БГ / 15.05.2025 г.
Продажбите на биопродукти в САЩ нараснаха с над 2 на сто през 2024 г.

Продажбите на биологични продукти в САЩ през миналата година нараснаха с 2,3% спрямо 2023 г. до 65,4 млрд. долара, сочат данни в годишния отчет на американската Асоциация за търговия с биологични продукти (OTA), цитирани от електронното издание Just Food. С най-голяма заслуга за постигнатия резултат са тестените изделия, плодовете, млечните продукти и яйцата, отбелязват от браншовата организация.

Продажбите на биологични млечни продукти и яйца се увеличиха със 7,7% до 8,5 млрд. долара, като при биологичните кисели млека повишението е с 10,5% спрямо 2023 г., достигайки втория най-висок резултат за последните 15 години, а при яйцата е отчетен скок от 16,1%, като сред причините е разпространението на птичия грип в САЩ, довело до намаляване на произведените количества от стандартната продукция, поскъпването ѝ и съответно свиване на разликата с цените на биологичните яйца. При биологичните детски храни и млечните смеси проджбите нараснаха с 3,8% до 1,6 млрд. долара, но проблеми с доставките и недостатъчният производствен капацитет сдържаха разширяването на сегмента.

Продажбите на биологични плодове и зеленчуци в САЩ през 2024 г. се повишиха с 5,2% до 21,5 млрд. долара за сметка основно на ягодовите култури и бананите. При опакованите салати обаче е регистриран спад с над 4%.

По данни н аасоциацията продажбите на биологичните тестени изделия и пресен хляб са се увеличили с 2,8%, след като американците предпочетоха фермерските продукти като например квасения хляб. При сухите закуски обаче ръстът достигна 8,1% заради избираните от потребителите по-полезни за здравето варианти, които „отговарят на диетичните цели на семействата“, посочиха от браншовата организация.

Потребителите, които готвят вкъщи продукти с ресторантски качества и гледат на храната като на лекарство, са започнали да купуват повече биологични стоки, се посочва в отчета на асоциацията. „Младите потребители и по-конкретно поколенията Y и Z също дават своя принос за формиране на тенденцията на продажби на биологични стоки, съчетавайки стремежа за грижа за здравето си от една страна с вниманието към качеството на продукта и удоволствието от консумацията му от друга“, изтъкват от браншовата организация.

Оттам прогнозират средно годишно темпо на ръст на продажбите на биологични продукти в САЩ от 5,1% до 2029 г., като в абсолютни стойности увеличението дотогава се очаква да достигне 18 млрд. долара.

„Ако погледнем последните 2 години, това е много добра новина, показваща, че се намираме на правилния път – продажбите на биологични продукти растат над 2 пъти по-бързо от пазара като цяло. Имаме прекрасни възможности за увеличаване на дела на биологичните продукти в пазара като цяло и при това сме свидетели на увеличаване на броя на потребителите на биологични продукти и подновяване на ръста в бранша, което е много добър признак“, заяви Том Чапмън, главен изпълнителен съдиректор в OTA.

Другият съдиректор Метю Дилън пък подчертава важността от повишаването на нивото на информираност на потребителите за увеличаване на количеството консумирани биологични продукти. Според него един от начините в подкрепа на дейността в тази насока е „добавяне на информация за качествата на стоките“ към логотипа „Биологичен продукт“ на министерството на селското стопанство на САЩ. Според Дилън например „компания, произвеждаща биологични млечни продукти, в добавка към знака за биологичен продукт да може да постави на опаковката надпис „не съдържа хормони на растежа“ или „не съдържа антибиотици“.

Продажбите на биопродукти в САЩ нараснаха с над 2 на сто през 2024 г.
3597
 

Последни материали
Виж
След октомврийските дъждове – дори в областите с продължителна суша
Влагата е достатъчна за есенниците в по-голямата част от Украйна
За пет проекта
ДФЗ плати 2,2 млн. лв. по Рибарската програма, над половината са за ИАРА
Отново бяха закупени само половината от планираните 120 000 тона
Фуражният ечемик поскъпна на международния търг в Йордания
С писмена процедура
МЗХ тихо ще премахне молуларната ставка в обвързаното подпомагане за животни
Обсъждане на насоките за кандидатстване с инвестиционни проекти
ЕК и МЗХ отхвърлиха исканията на фермерските групи за промени във финансовите критерии
Срещи с бранша
Ще броят стопанствата по области, преди да се предложи проектозакон за браншовите организации
Свързани материали
Виж
Министерството на земеделието на САЩ отмени заседание на Комитета за зърнени инспекции
В рамките на споразумението между двете страни за внос на 700 000 тона годишно
Бангладеш закупи скъпо 220 000 тона пшеница от САЩ
Очаква се и цената на царевицата да падне
Американските фермери закъсаха със заеми и помощи, след като правителството спря
Реколтата от царевица в страната се очертава рекордна
Сеитбата на есенната пшеница в САЩ изостава от обичайния си график
Позиция до Еврокомисията
Браншът с мебели в ЕС настоява за защита в износа за САЩ
Копа и Коджека: търговското споразумение между ЕС и САЩ – Брюксел отстъпва, селското стопанство не получава нищо
Приятели на sinor.bg:  Стоматолог, София | Трактори Кубота | Книжарница | АГРОВЕСТНИК | 
АВТОРИ |  РЕКЛАМА |  КОНТАКТИ |  ЗА НАС |  ОБЩИ УСЛОВИЯ |  ПОЛИТИКА ЗА ЛИЧНИ ДАННИ
Всички права запазени
sinor.bg 2003 - 2025
RSS новини