През тази седмица се възобнови тенденцията за намаляване на навлата за превоз на зърнени храни от дълбоководните пристанища в района на Одеса. Цената на фрахта при превоз на зърнените товари от речните дунавски пристанища също спаднаха значително. Това съобщиха от Украинската асоциация на зърнопроизводителите.
Към 16 ноември тарифите за превоз на царевица с крайбрежни кораби (coasters)от 6000 т от дунавските пристанища Рени и Измаил в посока Севиля се понижиха с 8-9 щ.д./т до 51-52 щ.д./т, до източното крайбрежие на Италия - със 7-9 щ.д./т - до 42-45 щ.д./т, източното Средиземноморие - с 7-8 щ.д./т - до 40 щ.д./т, Испания - с 7 щ.д./т до 48-49 щ.д./т, Израел - с 2-6 щ.д./т до 45-50 щ.д./т, Мраморно море - с 5 щ.д./т до 30-31 щ.д./т, източното крайбрежие на Гърция - с 3 щ.д./т до 36-38 щ.д./т.
Навлата за превоз на царевица с хендисайз (handysize) до средиземноморското крайбрежие на Испания спаднаха с 3-5 щ.д./т до 45 щ.д./т, до източното крайбрежие на Италия - с 1-2 щ.д./т до 44 щ.д./т, до източното Средиземноморие - с 1-3 щ.д./т до 42 щ.д./т.
Заслужава да се отбележи, че повечето украински продавачи вече са сключили договори до края на декември, което може да отслаби конкуренцията в сегмента на кораби от типа хендисайз. Освен това след неотдавнашното забавяне на износа на зърно броят на наличните плавателни съдове се увеличи, което може да послужи като още една причина за понижение на цените на фрахтовия пазар.
На свой ред навлото за превоз на царевица с панамакс от Одеса, Южний, Черноморск до Китай остана непроменен на ниво 60-62 USD/т. За Испания ставките са 42 USD/т.
Също така тарифите за превоз на селскостопански продукти с шлепове до Констанца останаха непроменени. Превозът на царевица е 25-26 евро/тон, а на слънчоглед - 41-42 евро/тон.