От Браншовата камара на дървообработващата и мебелната промишленост (БКДМП) имат идеята да представят мениджъри от второ и трето поколение, призвани да развият бизнесите на своите предшественици. Рубриката се нарича „Втора генерация в бизнеса“ и се отнася основно за семейни компании.
Първото име в тази рубрика е на Павел Димов, член на управителния съвет на браншовата организация и управляващ партньор на „МОС Роботикс”. Заедно с по-малкия му брат той се е обучавал на всички процеси и дейности в производството на мебели. На въпроса защо поема по пътя на родителите си, Димов обяснява, че „всяко едно производство в световен мащаб е неатрактивно за младите хора поради комплексността, непрекъсната ангажираност и проблеми от всякакво естество. Но именно по тази причина производствата са значително по-интересни от консултантски или търговски дейности”.
Мебелната, както и всички други индустрии, се развива с изключителни темпове в насока дигитализация, автоматизация, изкуствен интелект и роботика. "Като предприемачи няма как да не желаем да сме част от технологичното развитие и да продължим семейния бизнес", обяснява младият предприемач.
И понеже този бизнес не трябва да умира, затова и във фирмата редовно организират посещения на деца от всякакви възрасти, за да им покажат колко е чисто, подредено, иновативно и интересно е всяко едно производство. Затова и компанията си партнира непрекъсно с гимназии, училища и школи, като организират множество практически обучения и срещи с бизнеса.
На въпроса как преодоляват трудностите в оперативната дейност, защото мебелното производство е доста трудоемко и наглед непривлекателно, младият предприемач мъдро обяснява, че „това, което основно липсва на нашите сънародници е търпението. Искаме да се сравняваме с други държави и икономики, които се развиват десетилетия, но с идеята да ги настигнем за месеци или година. Това просто не е възможно и без структуриран и дългосрочен подход няма никакъв шанс за устойчиво развитие”.