Френската група Lactalis, която е най-големият производител на млечни продукти в света, обяви ръст на продажбите от 28,4% през 2022 г. до 28,3 млрд. евро, но по-високите разходи са свили нетната ѝ печалба с 14% до 384 млн. евро, съобщи „Ройтерс”. Частната компания, контролирана от семейство Бение, оповести, че съотношението на нетната печалба към продажбите и намаляло през миналата година до 1,36% от 2,02% през 2021 г. „Въпреки значителните усилия за повишаване на конкурентоспособността и изправени пред необходимостта да разпредели равномерно повишаването на разходите си с над 20%, маржът на печалба на групата бе значително подкопан”, подчертаха оттам.
От Lactalis посочиха също, че е увеличила инвестициите със 17% спрямо 2021 г. до 750 млн. евро, за да модернизира предприятията си и да намали въглеродните емисии. Освен това нетните ѝ задължения са намалели до 6,455 млрд. евро от 7,046 млрд. евро през 2021 г.