От миналата година Министерството на земеделието работи активно за включването на редица села и стопанства в новата дигитална карта на България за винен и ловен туризъм. По този повод в края на миналата седмица в агроминистерството се е провела среща за изпълнение на съвместен проект „Модернизация на туристическите услуги в България чрез виртуална реалност, дигитални туристически маршрути и широко социално включване през съвременните IT решения“, по която работят две ведомства. В дискусията са участвали заместник-министърът на земеделието Тодор Джиков, министърът на туризма Илин Димитров и ректорът на УНСС проф. д-р Димитър Димитров, съобщиха от Министерството на земеделието.
Виненият туризъм дава живот на много селски общини и региони, като посетителите там не просто търсят дегустация на вино, но посещават и културно-исторически забележителности, отсядат и в места за настаняване, търсят и други търговски обекти, посочи Джиков. И допълни, че страната ни има и добри условия и за ловен туризъм, интересен за хора от цял свят.
„Инициативата за създаване на дигитална карта и маршрути е изключителна, защото отваря нови хоризонти в няколко отрасъла. Надявам се работата по този проект да продължи и след мандата на служебния кабинет, защото е интересен и важен за бизнеса“, посочи още земеделският заместник-министър.
В напреднал етап е и организацията за участие на България в едно от най-големите винени изложения „ПроВайн“. Джиков припомни, че форумът e изцяло отворен към двустранните бизнес срещите от типа „Бизнес за бизнеса (B2B)“ и ще предостави възможност на производителите да сключват директни договори за продажба.
Министерството на земеделието разработва и маркетингова стратегия за развитие на българските винопроизводители в различните сегменти с три годишен хоризонт, съобщи заместник-министър Джиков. Все още се търсят и възможности за нейното финансиране, като в този период се очаква тя да покаже своята ефективност за популяризиране на сектора и за намиране на нови пазари. Предвид икономическите турболенции е нужно да се обмислят и варианти родни продукти да се представят на азиатските пазари, където ситуацията е по-стабилна, заключи зам. министърът.