Начало » Новини » Страната
18.07.2022 г.

От 18 юли в шест клона на пощите ще има 39 безплатни административни услуги

В сътрудничество с Агенцията за социално подпомагане и Агенцията по заетостта
От 18 юли в шест клона на пощите ще има 39 безплатни административни услуги

sinor.bg

Пилотна инициатива, разработена съвместно от Министерство на електронното управление, Агенцията за социално подпомагане  и Агенцията по заетостта, ще позволи на хората в малките села да получават безплатни електронни услуги, което значително ще ги улесни в комуникацията с българската администрация. Това съобщиха от пресцентъра на Министерския съвет по повод новия проект „Дигитална трансформация на Български пощи и предоставяне на комплексни услуги“, който предстои да се изпълни в рамките на Националния план за възстановяване и устойчивост.

Партньорството с Агенцията за социално подпомагане и Агенцията по заетостта ще осигури достъп до голям брой административни услуги в областта на социалното подпомагане. Сред тях са заявяването на целева помощ за отопление, издаването на служебна бележка за удостоверяване на регистрация на търсещо работа лице и отпускането на еднократна помощ при раждане на дете.

Първите станции, които ще предлагат услугите освен тези в София, са в малки населени места, където пощите са едно от малкото останали „лица  на държавата”.

Първите шест пощенски станции са Централната поща в София, пощата във врачанското село Селановци, пощата в град Баня, област Пловдив, а също клоновете в бургаското село Маринка, плевенското село Крушовица и варненското село Игнатиево.

Експертите от кабинета на вицепремиера Калина Константинова подсигуриха обща инвестиция от над 100 млн. лв. по Националния план за възстановяване и устойчивост. С тези средства ще се извърши обновителен ремонт на над 500 станции, а над 68 млн. лв.  ще бъдат инвестирани за модернизация и дигитална трансформация на цялата клонова мрежа.

„Благодарение на предоставяните нови услуги ще гарантираме допълнителни възможности за подкрепа на уязвими социални групи в страната. Когато поех управлението на пощите, може би в най-тежкото състояние за цялото им съществуване, в очите на служителите срещах отчаяние и скептицизъм. Никой не вярваше, че изобщо има надежда за „Български пощи“. Сега, когато вече три месеца работим заедно, те виждат, че обещанията започват да се превръщат едно по едно в реалност. Срещат ме по коридорите и ми казват колко са щастливи и благодарни, защото за пръв път от десетилетия не са били излъгани. За служителите на „Български пощи“, а вече и за мен, пощите не са просто работа, те наистина са мисия“, каза временно изпълняващият длъжността директор на пощите Богдан Теофанидис.

Предлагането на административни услуги в избрани станции е първа стъпка към визията на правителството за преобразяването на „Български пощи“ в единен център за административни услуги. Изпълнението на проекта ще подобри достъпа до административни услуги в малките населени места и ще създаде удобство, спестявайки на гражданите време и средства за пътуване. Едновременно с това ще допринесе и за оптималното използване на разгърнатата мрежа от пощенски станции на дружеството, разширявайки продуктовото портфолио на оператора и създавайки нов източник на приходи.

Информация за административните услуги, които гражданите могат да заявяват в рамките на пилотния проект ще бъде достъпен от утре на официалния сайт на „Български пощи“. В пощенските станции също ще е налична информация за предлагането на новите административни услуги.

„От първия ден, в който с моя екип отговаряме за „Български пощи“ се борим не просто за тяхното оцеляване, а за техния разцвет и бизнес просперитет. За целта включихме едно от най-обичаните български предприятия като абсолютен приоритет в Националния план за възстановяване на държавата от ковид кризата и осигурихме допълнителни инвестиции. Благодарение на новото ръководство, което макар и временно да е начело на „Български пощи“, бе разработен детайлен и изключително професионален бизнес план, с който всяко следващо ръководство, ако има потенциал и желание, ще превърне пощите в печелившо предприятие само до няколко години. Предлагането на административни услуги в клонове на пощите е първата стъпка от този процес“, коментира старта на услугите вицепремиерът по ефективно управление Калина Константинова.

От 18 юли в шест клона на пощите ще има 39 безплатни административни услуги
6301
 

Последни материали
Виж
МЗХ и браншови представители започват работа по Закон за кооперативите
МЗХ публикува за обществено обсъждане новите изисквания по агроекологичните интервенции
При опит за внос е унищожена цялата партида от 850 килограма
Украйна откри повишено ниво на нитрати в турски тиквички
Българското зърно не успя да се пребори, както и на отменения търг в Йордания
Египет закупи 120 000 тона по-скъпа украинска хлебна пшеница
Срокът за вписване на тютюнопроизводителите в публичния регистър се удължава до 31 май 2024 г.
Бивш председател на Съюза на преработвателите на плодове и зеленчуци
Константин Ламбрев: По-лесно е да изнесем консервите си, отколкото да ги продаваме в България
Свързани материали
Виж
Приятели на sinor.bg:  Стоматолог, София | Трактори Кубота | Книжарница | АГРОВЕСТНИК | 
РЕКЛАМА |  КОНТАКТИ |  ЗА НАС |  ОБЩИ УСЛОВИЯ |  ПОЛИТИКА ЗА ЛИЧНИ ДАННИ
Всички права запазени
sinor.bg 2003 - 2024
RSS новини