Начало » Новини » Страната
18.07.2022 г.

От 18 юли в шест клона на пощите ще има 39 безплатни административни услуги

В сътрудничество с Агенцията за социално подпомагане и Агенцията по заетостта
От 18 юли в шест клона на пощите ще има 39 безплатни административни услуги

sinor.bg

Пилотна инициатива, разработена съвместно от Министерство на електронното управление, Агенцията за социално подпомагане  и Агенцията по заетостта, ще позволи на хората в малките села да получават безплатни електронни услуги, което значително ще ги улесни в комуникацията с българската администрация. Това съобщиха от пресцентъра на Министерския съвет по повод новия проект „Дигитална трансформация на Български пощи и предоставяне на комплексни услуги“, който предстои да се изпълни в рамките на Националния план за възстановяване и устойчивост.

Партньорството с Агенцията за социално подпомагане и Агенцията по заетостта ще осигури достъп до голям брой административни услуги в областта на социалното подпомагане. Сред тях са заявяването на целева помощ за отопление, издаването на служебна бележка за удостоверяване на регистрация на търсещо работа лице и отпускането на еднократна помощ при раждане на дете.

Първите станции, които ще предлагат услугите освен тези в София, са в малки населени места, където пощите са едно от малкото останали „лица  на държавата”.

Първите шест пощенски станции са Централната поща в София, пощата във врачанското село Селановци, пощата в град Баня, област Пловдив, а също клоновете в бургаското село Маринка, плевенското село Крушовица и варненското село Игнатиево.

Експертите от кабинета на вицепремиера Калина Константинова подсигуриха обща инвестиция от над 100 млн. лв. по Националния план за възстановяване и устойчивост. С тези средства ще се извърши обновителен ремонт на над 500 станции, а над 68 млн. лв.  ще бъдат инвестирани за модернизация и дигитална трансформация на цялата клонова мрежа.

„Благодарение на предоставяните нови услуги ще гарантираме допълнителни възможности за подкрепа на уязвими социални групи в страната. Когато поех управлението на пощите, може би в най-тежкото състояние за цялото им съществуване, в очите на служителите срещах отчаяние и скептицизъм. Никой не вярваше, че изобщо има надежда за „Български пощи“. Сега, когато вече три месеца работим заедно, те виждат, че обещанията започват да се превръщат едно по едно в реалност. Срещат ме по коридорите и ми казват колко са щастливи и благодарни, защото за пръв път от десетилетия не са били излъгани. За служителите на „Български пощи“, а вече и за мен, пощите не са просто работа, те наистина са мисия“, каза временно изпълняващият длъжността директор на пощите Богдан Теофанидис.

Предлагането на административни услуги в избрани станции е първа стъпка към визията на правителството за преобразяването на „Български пощи“ в единен център за административни услуги. Изпълнението на проекта ще подобри достъпа до административни услуги в малките населени места и ще създаде удобство, спестявайки на гражданите време и средства за пътуване. Едновременно с това ще допринесе и за оптималното използване на разгърнатата мрежа от пощенски станции на дружеството, разширявайки продуктовото портфолио на оператора и създавайки нов източник на приходи.

Информация за административните услуги, които гражданите могат да заявяват в рамките на пилотния проект ще бъде достъпен от утре на официалния сайт на „Български пощи“. В пощенските станции също ще е налична информация за предлагането на новите административни услуги.

„От първия ден, в който с моя екип отговаряме за „Български пощи“ се борим не просто за тяхното оцеляване, а за техния разцвет и бизнес просперитет. За целта включихме едно от най-обичаните български предприятия като абсолютен приоритет в Националния план за възстановяване на държавата от ковид кризата и осигурихме допълнителни инвестиции. Благодарение на новото ръководство, което макар и временно да е начело на „Български пощи“, бе разработен детайлен и изключително професионален бизнес план, с който всяко следващо ръководство, ако има потенциал и желание, ще превърне пощите в печелившо предприятие само до няколко години. Предлагането на административни услуги в клонове на пощите е първата стъпка от този процес“, коментира старта на услугите вицепремиерът по ефективно управление Калина Константинова.

От 18 юли в шест клона на пощите ще има 39 безплатни административни услуги
3097

Последни материали
Виж
Негодни за консумация
Нова опасна болест по картофите се разпознава по миризмата на хвойна
Напредък
ЕК даде „зелена светлина” за изграждане на ж.п. и автомагирстрали между България и съседните страни
ОСП
Местните инициативни групи ще разчитат на 560 млн. лева до 2027 г.
Окончателните данни на НСИ
Изцяло пустеещи са 199 от общо 5-те хиляди села в страната
Месомания, Булпек, Светът на млякото и Салон на виното
Традиционните изложения за храни ще се проведат от 5 до 8 октомври
Поне с 1,5 градуса по-топли ще са годините спрямо края на 19-и век
Световните метеоролози предричат нови температурни аномалии до 2026 г.
Свързани материали
Виж
Приятели на SINOR.bg:  Стоматолог, София | Трактори Кубота | Книжарница | АГРОВЕСТНИК | 
РЕКЛАМА |  КОНТАКТИ |  ЗА НАС |  ОБЩИ УСЛОВИЯ |  ПОЛИТИКА ЗА ЛИЧНИ ДАННИ
Всички права запазени
SINOR.bg 2003 - 2022
Essential SSL

Използваме бисквитки (cookies), за да ви осигурим възможно най-добро преживяване в нашия уеб сайт. Чрез използването на нашия уебсайт Вие се съгласявате със запазването на бисквитки във Вашето устройство.

Приемам