Начало » Новини » Страната
18.07.2022 г.

От 18 юли в шест клона на пощите ще има 39 безплатни административни услуги

В сътрудничество с Агенцията за социално подпомагане и Агенцията по заетостта
От 18 юли в шест клона на пощите ще има 39 безплатни административни услуги

sinor.bg

Пилотна инициатива, разработена съвместно от Министерство на електронното управление, Агенцията за социално подпомагане  и Агенцията по заетостта, ще позволи на хората в малките села да получават безплатни електронни услуги, което значително ще ги улесни в комуникацията с българската администрация. Това съобщиха от пресцентъра на Министерския съвет по повод новия проект „Дигитална трансформация на Български пощи и предоставяне на комплексни услуги“, който предстои да се изпълни в рамките на Националния план за възстановяване и устойчивост.

Партньорството с Агенцията за социално подпомагане и Агенцията по заетостта ще осигури достъп до голям брой административни услуги в областта на социалното подпомагане. Сред тях са заявяването на целева помощ за отопление, издаването на служебна бележка за удостоверяване на регистрация на търсещо работа лице и отпускането на еднократна помощ при раждане на дете.

Първите станции, които ще предлагат услугите освен тези в София, са в малки населени места, където пощите са едно от малкото останали „лица  на държавата”.

Първите шест пощенски станции са Централната поща в София, пощата във врачанското село Селановци, пощата в град Баня, област Пловдив, а също клоновете в бургаското село Маринка, плевенското село Крушовица и варненското село Игнатиево.

Експертите от кабинета на вицепремиера Калина Константинова подсигуриха обща инвестиция от над 100 млн. лв. по Националния план за възстановяване и устойчивост. С тези средства ще се извърши обновителен ремонт на над 500 станции, а над 68 млн. лв.  ще бъдат инвестирани за модернизация и дигитална трансформация на цялата клонова мрежа.

„Благодарение на предоставяните нови услуги ще гарантираме допълнителни възможности за подкрепа на уязвими социални групи в страната. Когато поех управлението на пощите, може би в най-тежкото състояние за цялото им съществуване, в очите на служителите срещах отчаяние и скептицизъм. Никой не вярваше, че изобщо има надежда за „Български пощи“. Сега, когато вече три месеца работим заедно, те виждат, че обещанията започват да се превръщат едно по едно в реалност. Срещат ме по коридорите и ми казват колко са щастливи и благодарни, защото за пръв път от десетилетия не са били излъгани. За служителите на „Български пощи“, а вече и за мен, пощите не са просто работа, те наистина са мисия“, каза временно изпълняващият длъжността директор на пощите Богдан Теофанидис.

Предлагането на административни услуги в избрани станции е първа стъпка към визията на правителството за преобразяването на „Български пощи“ в единен център за административни услуги. Изпълнението на проекта ще подобри достъпа до административни услуги в малките населени места и ще създаде удобство, спестявайки на гражданите време и средства за пътуване. Едновременно с това ще допринесе и за оптималното използване на разгърнатата мрежа от пощенски станции на дружеството, разширявайки продуктовото портфолио на оператора и създавайки нов източник на приходи.

Информация за административните услуги, които гражданите могат да заявяват в рамките на пилотния проект ще бъде достъпен от утре на официалния сайт на „Български пощи“. В пощенските станции също ще е налична информация за предлагането на новите административни услуги.

„От първия ден, в който с моя екип отговаряме за „Български пощи“ се борим не просто за тяхното оцеляване, а за техния разцвет и бизнес просперитет. За целта включихме едно от най-обичаните български предприятия като абсолютен приоритет в Националния план за възстановяване на държавата от ковид кризата и осигурихме допълнителни инвестиции. Благодарение на новото ръководство, което макар и временно да е начело на „Български пощи“, бе разработен детайлен и изключително професионален бизнес план, с който всяко следващо ръководство, ако има потенциал и желание, ще превърне пощите в печелившо предприятие само до няколко години. Предлагането на административни услуги в клонове на пощите е първата стъпка от този процес“, коментира старта на услугите вицепремиерът по ефективно управление Калина Константинова.

От 18 юли в шест клона на пощите ще има 39 безплатни административни услуги
7011
 

Последни материали
Виж
Сривът в агросектора през 2024 г. надхвърля 1,1 милиарда лева
Сривът в агросектора през 2024 г. надхвърля 1,1 милиарда лева
Както на месечна, така и на годишна база
Преработката на маслодайни култури в ЕС се стабилизира през ноември
Румъния запазва водещата си позиция в класацията на износителите
Износът на зърно от ЕС намалява с 30 на сто спрямо миналия сезон
Документирано със спътникови снимки в разследване на Bellingcat
Руските окупатори карат украинското зърно на хутите в Йемен
За зърнените култури като цяло увеличението е с 6 на сто, при рапицата – 2,3 на сто
Германия разшири с 12 на сто площите с есенна пшеница
Създават експертен съвет за обсъждане на особеностите
Осигуряват изследвания вместо обезщетения за болните овце от Меди-Висна
Свързани материали
Виж
Новини
Еврокомисията одобри 25,51 милиона евро държавна помощ за пощенските услуги в малките български села
Приятели на sinor.bg:  Стоматолог, София | Трактори Кубота | Книжарница | АГРОВЕСТНИК | 
РЕКЛАМА |  КОНТАКТИ |  ЗА НАС |  ОБЩИ УСЛОВИЯ |  ПОЛИТИКА ЗА ЛИЧНИ ДАННИ
Всички права запазени
sinor.bg 2003 - 2024
RSS новини