Продажбите на алкохолната напитка, произведена във френския регион Cognac, скочиха с 31% през миналата година спрямо 2020 г. до рекордните 3,6 млрд. евро, обявиха от Националното профсъюзно бюро на Коняк, цитирани от „Ройтерс”. Производителите на кехлибарената напитка доволно потриват ръце, тъй като въпреки пандемията от коронавирус и резкия ръст на цените заможните потребители от Европа, САЩ и Китай продължават да се глезят с качествен алкохол. В количествено изражение ръстът е наполовина – с 16% до 223,2 млн. бутилки.
САЩ са най-големият пазар за произведените коняци, като там продажбите се увеличиха с 11% до 115 млн. бутилки – над половината от всички продадени през миналата година. На второ място остава Европа, където потреблението се увеличи с 8% до 37,1 млн. бутилки. Трети е Китай със скок на продажбите от 56% до 34 млн. бутилки.
Компанията Remy Cointreau, която е собственик на едноименната търговска марка коняк, обяви през ноември, че повишава прогнозата си за годишната печалба след по-добрите от очакваното резултати през първата половина на 2021 г. благодарение на силното търсене на най-висококачествената си продукция в Китай, САЩ и Европа. Конкурентите им от Pernod Ricard, собственици на бранда Martel, постигнаха силни резултати през третото тримесечие на миналата година благодарение и на повишаването на цените и силните продажби на коняк в Китай.