Световният производител на семена и средства за растителна защита Syngenta Group постигна ръст на приходите и печалбата както през третото тримесечие, така и за първите 9 месеца на годината, става ясно от официалния отчет на компанията. Нейните продукти и услуги помагат на фермерите да преодоляват проблемите, породени от климатичните промени дори при настоящите предизвикателства в областта на снабдяването и логистиката, изтъкват оттам.
През третото тримесечие приходите на Syngenta са нараснали с 27% спрямо същия период на миналата година до 6,5 млрд. долара благодарение и на положителните разлики във валутните курсове, като това помага за увеличаването им през 9-месечието до 21 млрд. долара – с 25% повече спрямо първите 9 месеца на 2020 г. Продажбите са се увеличили във всички подразделения на групата и всички световни региони благодарение на силното търсене на продуктите и услугите, осигуряващи възможност за прилагане на устойчиви селскостопански практики, особено при лоши метеорологични условия, докато същевременно увеличават добивите и продуктивността на използваните обработваеми земи. През третото тримесечие приходите са нараснали с двуцифрен процент във всички подразделения, запазвайки набраната инерция през първата половина на годината.
Печалбата преди лихви, данъци, обезценки и амортизации (EBITDA) през периода юли-септември е нараснала с 13% на годишна база до 800 млн. долара, като за първите 9 месеца на годината спрямо същия период на миналата година е постигнато увеличение с 18% до 3,5 млрд. долара.
„Синджента Груп” продължи надграждането на своята Съвременна селскостопанска платформа с инструменти за управление, помагащи на фермерите да вземат по-добри и информарани решения при промени във времето. Снабдени с диагностични приложения, те са в състояние да прилагат устойчиви практики в отглеждането на селскостопанските култури. Продажбите през платформата са се утроили през първите 9 месеца на годината спрямо същия период на 2020 г., достигайки 1,5 млрд. долара и помагайки на фермерите да подобрят състоянието на почвите, да понижат емисиите парникови газове и да подобрят качеството и цената на отглежданите култури. Програмата beSide™ на платформата свързва фермерите с потребителите, гарантирайки продажбата на висококачествени и устойчиво произведени храни, като от началото на годината е добавила нови 33 продукта.
От компанията изтъкват, че активно управляват своята верига за доставки, за да преодолеят ограниченията на световния пазар напоследък, които се изостриха с недостига на енергоносители в Китай, отразявайки се на доставчиците и производителите на средства за растителна защита и торове през третото тримесечие. Повишените разходи за доставки и основна дейност са компенсирани отчасти от по-високите цени на продуктите и услугите във всички сегменти.
„Силното ни представяне показва, че нашите екипи помагат на фермерите да се приспособяват към климатичните промени и да изхранват света. Видяхме голямата нужда от нашите продукти и цифрови инструменти в помощ на фермерите, отглеждащи качествени култури въпреки значителните метеорологични предизвикателства. Нашите щадящи климата селскостопански продукти и дигитални услуги помагат за създаването на възможности за фермерите по целия свят за едно по-устойчиво бъдеще, заяви главният изпълнителен директор на Syngenta Group Ерик Фюрвалд.
„Доволен съм да видя, че нашите екипи постигнаха двуцифрен процентен ръст на продажбите във всички подразделения. Успяхме да отговорим на предизвикателствата във веригите за доставки в световен мащаб през тримесечието и да задоволим тъсенето на иновативни продукти от нашите клиенти”, добавя главният финансов директор на групата Чън Лихтенщайн.