Британският производител на селскостопанска техника JCB влага 100 млн. паунда в проект за производството на свръхефективни водородни двигатели, обявиха от компанията. Екип от 100 инженери вече действа по разработката, а с текущото набиране на още 50 специалисти JCB си поставя за цел първите двигатели да са готови за продажби на клиентите в края на 2022 г.
Вече е изработен прототип на задвижван с водород багер-товарач JCB, а втора машина на компанията – телескопичен товарач Loadall – беше представена наскоро в центъра на Лондон, столицата на Великобритания, в присъствието на министър-председателя на страната Борис Джонсън. JCB е световен лидер на пазарите на багер-товарачи и телескопични товарачи.
Водородната технология на JCB ще бъде представена на предстоящата „Зелена зона” на XXVI Конференция за климатичните промени на ООН, която ще се проведе от 31 октомври до 12 ноември в шотландския град Глазгоу на фона на обсъжданията на световните политически лидери за предприемане на мерки за драстично намаляване на емисиите парникови газове. Появата на британската компания на челното място в областта на водородната технология с нулеви емисии идва в момент, когато правителства по целия свят започват прилагането на стратегии за развитие на инфраструктурата, необходима за подкрепата на употребата на водород за намаляване на емисиите на въглероден двуокис.
"Страхотни британски производители като JCB разработват иновативни решения за намаляване на емисиите парникови газове и за насърчаване на зелената индустриална революция в Обединеното кралство. Фантастично е да видим свръхефективните водородни двигатели на JCB, които могат да преобразят производството в Обединеното кралство, да ни помогнат бързо да постигнем целите си в областта на климата и да разгърнем водородната икономика на Обединеното кралство – една вълнуваща област, която ще бъде от съществено значение за справянето с климатичните промени, създаването на нови работни места и привличането на инвестиции", заяви Борис Джонсън.
"Ще се наложи нашите машини да бъдат захранвани с нещо различно от изкопаеми горива. Произвеждаме машини, които използват дизелово гориво, така че трябва да намерим решение и сега правим нещо по въпроса. Инвестираме във водород, тъй като не смятаме, че електричеството е универсално решение, особено за нашия отрасъл, защото може да се използва само за захранване на по-малки машини. Това означава, че ще продължим да произвеждаме двигатели, но те ще бъдат свръхефективни, достъпни, високотехнологични водородни двигатели с нулеви емисии на въглероден двуокис, които могат да бъдат пуснати на пазара бързо, използвайки съществуващата база за доставки. Това ще бъдат първите водородни двигатели в нашия отрасъл, разработени във Великобритания от британски инженери. Водородните двигатели имат потенциала да помогнат на Обединеното кралство да постигне по-бързо целите за емисиите от въглероден двуокис", убеден е председателят на борда на директорите на JCB лорд Бемфърд.
От 2004 г. JCB произвежда двигатели в заводите си в британското графство Дарбишър и индийската столица Делхи. През тази година компанията ще отбележи значително постижение – достигането на 750 хил. произведени двигателя.