Начало » Пазари » Плодове и зеленчуци
22.10.2021 г.

Полша губи голям външен пазар за своите ябълки

Свръхпроизводството тази година свали драстично цените
Полша губи голям външен пазар за своите ябълки

Настоящият селскостопански сезон се очертава като истинско изпитание за производителите и износителите на плодове от Полша, коментират от местното електронно издание Fresh-Market. При това основната причина за слабия износ няма да е недостигът на ябълки в страната, а отношенията с Беларус, която през миналата година бе най-големият клиент за тези плодове, закупувайки 121 хил. тона на обща стойност 204 млн. злоти (44,280 млн. евро по текущия курс – бел. ред.). Втора бе Германия със 76 хил. тона, а трети – Египет със 75 хил. тона, но през настоящия сезон тези две страни няма да успеят да компенсират загубата на белоруския пазар на ябълки, както се случи преди това и с руския.

Като проблем се очертава и увеличаването на логистичните разходи, като особено засегнат ще бъде износът на далечни разстояния, докато регионалните продажби и доставките за съседни държави ще бъдат относително печеливши. В тази насока в най-голяма степен от ръста на разходите губят износителите зна ябълки а Китай и южното полукълбо.

Факторът, който може да се отрази благоприятно на износа на ябълки от Полша, са цените им при свръхпроизводството през сезона. За настоящия период от годината  търсенето на десертните сортове е доста слабо. Ябълките от сорта „Айдаред” например се продават за 0,25 злоти (5,4 евроцента) за килограм, а тези от сортовете „Лигол” и „Шампион” – по 0,70 злоти (15,2 евроцента) за килограм. Над 1 злота (22 евроцента) за килограм се продават единствено ябълките от сортовете „Гала” и „Златна превъзходна”.

Полша губи голям външен пазар за своите ябълки
13964
 

Последни материали
Виж
Бюджетът от над 70 млн. лв. за 2024 г. ще бъде разпределен между над 8000 тютюнопроизводители
Съветът по тютюна гласува ставките по преходната национална помощ
Зърнената мафия в Украйна изнудва при издаване на фитосанитарни сертификати*
Министерство на иновациите и растежа
Начало на информационната кампания за иновации в малките и средни предприятия
Турският президент Реджеп Ердоган се обяви за възобновяване на „зърнената сделка“
Министърът на енергетика Жечо Станков
Приоритет на държавата са инвестициите в солари за домакинствата
Българска роза отчете ръст на продажбите на гюлово масло
Свързани материали
Виж
Цените в края на 2024 година са с около 18 на сто надолу на годишна база
Реколтата от картофи в Полша нарасна, но при съмнително качество
Полша вади на търг 1000 тона от стратегическите запаси за удържане на цените
Маслото в ЕС поскъпна до небето
Наградата е част от програмата на Полша за подкрепа на пчеларите
Излъчиха „Пчелар на годината“ в Полша
Фермери от незасегнатите региони предлагат помощ на пострадалите си колеги
Наводненията в Полша унищожиха посеви, фураж, торове и техника
По време на годишната конференция на EUSTAFOR в Полша
Ръководителите на държавните гори в Европа обмениха опит в стопанисването на горите
Средната цена на земята в Полша вече е над 10 000 евро за хектар
Приятели на sinor.bg:  Стоматолог, София | Трактори Кубота | Книжарница | АГРОВЕСТНИК | 
РЕКЛАМА |  КОНТАКТИ |  ЗА НАС |  ОБЩИ УСЛОВИЯ |  ПОЛИТИКА ЗА ЛИЧНИ ДАННИ
Всички права запазени
sinor.bg 2003 - 2025
RSS новини