През първата половина на 2021 г. продажбите на бира в Германия са намалели с 2,7% спрямо същия период на миналата година до 4,2 млрд. литра, съобщиха от Германската федерална статистическа служба, цитирани от „Дойче Веле”. Спадът е изцяло на вътрешния пазар, където продажбите на бира са намалели с 4,9% до 3,3 млрд. литра, докато износът в държавите-членки на ЕС е нараснал с 3,5%, а за трети страни – с 11,9%.
Особено силно е понижението на продадените количества през януари (с 27%) и февруари (с 19,1%), тъй като през първите 2 месеца на 2020 г. ресторантите и баровете в Германия все още работеха. През юни тази година обаче е продадена с 11,2% повече бира в сравнение със същия месец на 2020 г., когато ограниченията бяха изключително строги.
От германския Съюз на пивоварите заявиха, че отчетените резултати „разочароват”. „След 7 месеца затваряне подновяването на дейността на ресторантите става бавно. Буксуването в хотелския и ресторантьорския бизнес се отразява в пълна степен на производството и продажбата на наливна бира”, споделят от съюза. Малките производители на бира в Германия са изключително зависими от заведенията за обществено хранене.
Продажбите на бутилирана бира в търговската мрежа обаче демонстрират добри показатели, изтъкват от съюза, като установяват и промени в навиците при консумацията на бира. „Въпреки отварянето на ресторантите и бирариите мнозина очевидно предпочитат да се наслаждават на бирата вкъщи или в градината”, посочват от организацията. Техните предвиждания са, че на потребителите ще е нужно доста време, за да се върнат към старите си навици.