През 2020 г. продажбите на хранителни стоки в света са нараснали с рекордните 10%, след като заради ограниченията, наложени за борба с пандемията от коронавирус, се е увеличило приготвянето на храна в домакинствата, сочи изследване на компанията Kantar, цитирано от руския вестник „Московские новости”. При провеждането на проучването са събрани данни от домакинства от 42 държави, в които живее 66% от световното население и чиито пазари формират общо 83% от световния брутен вътрешен продукт.
В Чехия глобяват жестоко магазините за продажба на храни с двоен стандарт
Най-много за хранителни стоки са харчили жителите на САЩ, следвани от Западна Европа, Латинска Америка, Източна Европа и Азия.
Увеличението е най-голямо при напитките, млечните продукти и бакалските стоки, като ръстът на продажбите на консерви е достигнал 26%, на захар и подсладители – 15%, а на билки и подправки – 13%. Продажбите на алкохол в Западна Европа и Латинска Америка са нараснали съответно с 25% и 20%, но в Азия е отчетен спад т 10%.
Разраснала се е електронната търговия, като тя вече заема дял от 6,5% от световните продажби на хранителни стоки. Същевременно в САЩ се е увеличила популярността на супермаркетите, а в Източна Европа – на магазините, предлагащи широк асортимент на относително ниски цени.