Цели 5 години прокуратурата на Полша събирала доказателства за подкупи, получавани от Павел С., водещ мениджър в отдела за покупки на германската верига супермаркети Kaufland, съобщи местното електронно издание Wiadomosci Handlowe. В продължение на години той вземал подкупи от търговски представители на марки като Bacardi Martini, Sobieski, Red Bull и FoodCare, за да могат изобщо да предлагат свои продукти в магазините на веригата. Доказаната обща сума на получените подкупи надхвърля 4 млн. злоти (около 1,1 млн. долара).
Съдът решил да раздели обвиняемите на 3 групи. В първата били включени 13 души, които в замяна на признаването на вината си и помощта за следствието получават условни присъди. Във втората група влизат 26 души, сред които основният обвиняем и други служители на Kaufland, също вземали подкупи, както и лица, помогнали за изпирането на мръсните пари. В третата група останали 16 доставчици на веригата, които плащали подкупи, но не се признали за виновни.
Павел С. е осъден на 3 години затвор и глоба от 80 хил. злоти, както и на конфискуване на имущество на стойност 4,1 млн. злоти. От Kaufland обаче го съдят за 2,5 млн. злоти като компенсация за причинените щети.
На повечето от останалите обвиняеми съдът е наложил финансови санкции, както и условни присъди затвор до 3 години. Всички трябва да върнат получените финансови облаги и да платят глоби на компанията на стойност 10 хил. злоти.
Разследването установило, че цялата схема е основана на механизъм, който може да се прилага и в други търговски вериги. В момента прокуратурата анализира поведението на мениджъри в супермаркетите на Real, Carrefour, Makro и Auchan.