Въпреки разпространението на коронавируса и въведените мерки за борба с пандемията, довели до първоначално затваряне и впоследствие силен спад на приходите на заведенията за обществено хранене, фермерският кооператив за производство на млечни продукти Arla Group е увеличил продадените количества през първата половина на годината с 10,4%, а приходите – с 2,8% до 5,4 млрд. евро, става ясно от съобщение на компанията, публикувано на официалния ѝ уебсайт. Чистата печалба пък е нараснала с 0,7 процентни пункта до 3% от приходите, или 163 млн. евро.
Положителните резултати се дължат на силните позиции на кооператива в търговитя на дребно, отчитат от мениджърския екип. Оттам изтъкват и високото ниво на продажби в електронната търговия, както и стабилното търсене на стоките от сегмента на детските храни и медицинските продукти.
Въпреки трудното положение на пазара на млечни продукти изкупната цена на млякото за членуващите в кооператива фермери е останала на конкурентно ниво от 37 евроцента за килограм при 36,1 евроцента за килограм през първата половина на 2019 г.
„Гордея се с нашите хора, в тези сложни условия въпреки всичко успяхме да постигнем високи резултати. Пандемията COVID-19 е сред най-тежките кризи, с които съм се сблъсквал като генерален директор на Arla. Подобно на много други компании за производство на хранителни стоки станахме свидетели на много бърза промяна на предпочитанията на потребителите в целия свят. Успяхме бързо да пренасочим млякото, предназначено за сектора на общественото хранене, към търговията на дребно и предлагахме онези продукти, за които имаше търсене”, соментира главният изпълнителен директор на компанията Петер Туборг.