През последната седмица продажбите на алкохол в САЩ са нараснали с 55% спрямо същия период на миналата година, сочат данни на реномираната компания за пазарни проучвания Nielsen, цитирани от американското списание Newsweek. Най-силен е ръстът при твърдия алкохол – със 75% (предходната седмица той бе едва 26%), следвани от виното с 66% (28% през предходната седмица) и бирата с 42% (14% седмица по-рано). Абсолютният бум обаче е при продажбите на алкохол по интернет – с цели 243%.
Анализаторите обясняват резкия скок с факта, че заради разпространението на коронавируса американците са принудени да си стоят вкъщи и не могат да посещават баровете и ресторантите. Но тъй като в баровете и ресторантите също се пие, причината изглежда по-скоро в повечето свободно време на средностатистическия гражданин на САЩ.
Във Франция обаче тенденцията е точно обратната – отново по данни на Nielsen, цитирани от телевизия FranceInfo, през периода на карантина жителите на страната са намалили потреблението на шампанско наполовина. „Пандемията нанесе сериозен удар по пазара на алкохолни напитки във Франция и при някои от тях се стигна до рязък и значителен спад в търсенето. По-конкретно шампанското спадът е от 52,5%, при останалите пенливи вина – от 28,8%, при ликьорите и сайдера. Слаб ръст се отчита само в сегмента на продажбите на бира (с 6,9%), розе (3,2%), анасоновите напитки и рома”, посочват от компанията.
През първите 12 дни от карантината във Франция продажбите на алкохол като цяло са намалели с 16,1%, докато за последните 12 дни преди въвеждането й е отчетен ръст от 12,4%, изтъква директорът на френсикя отдел за анализи в Nielsen Никола Лежер.