Всички 31 български компании от хранително-вкусовата промишленост, които участваха в тазгодишното издание на международното изложение Gulfood, са договорили сделки за износ на продукцията си, твърдят от Изпълнителната агенция за насърчаване на малките и средните предприятия (ИАНМСП). От съобщението до средствата за масова информация става ясно, че реално са подписани само 2 договора. След проведените преговори 20 български компании-изложители, или 65 % от участващите, очакват сключване на повече от един договор за пряка дистрибуция, а 11 фирми, или останалите 35%, очакват поне по 1 сделка, сочи проведената с тях анкета от ИАНМСП. Според агенцията това показвало, че на изложението всички фирми ще реализират износ. По начина, по който са описали нещата обаче, основно с очаквания, за момента налице има само 2 договора и голи пожелания.
От компания „Конелиано“ съобщиха, че имат 3 предложения за представителство. Друг участник от българските изложители – „Маклер“, сключи договор за износ с ОАЕ, посочват от ИАНСМП. Според разпратеното до медиите съобщение всички компании са заявили интерес за участие в Gulfood през следващите издания, както и в други прояви, организирани от агенцията.
Общият брой на проведените срещи на българските участници с чуждестранни партньори е 1170, което е средно по 38 на фирма, показват данните от проведена от ИАНСМП анкета. Обсъдената по време на разговорите съвместна дейност е изцяло за износ на български стоки.
Националното участие на Gulfood 2019 се организира от ИАНМСП. В периода на проявата изпълнителният директор д-р Бойко Таков се срещна с Фил Хоугън, европейски комисар по земеделието и развитието на селските райони, и с Марк Нейпиер, директор на група“ Управление на портфолио Изложения, Проекти, Продажби“ на Световен търговски център в Дубай, с която бяха обсъдени възможности за дългосрочно партньорство.
Gulfood 2019 се проведе от 17 до 22 февруари в Дубай, Обединени Арабски Емирства. Това е най-голямата специализирана изложба за хранително-вкусовата промишленост в региона на Персийския залив. Проявата се организира ежегодно, като първото издание е било през 1987 г. В тазгодишното издание на Gulfood през България се представи с национален щанд на изложбена площ от близо 100 000 кв.м. Участваха над 5 000 изложители от 120 страни, а посетителите бяха над 70 000 търговци и специалисти от сектор хранително-вкусова промишленост. Изложбата традиционно събира водещи специалисти от бранша от цял свят.