От края на октомври досега Министерството на земеделието, храните и горите е открило пет обществени поръчки за популяризиране на програмата за развитие на селските райони ПРСР 2014-2020 на обща стойност 1,550 млн. лв. На сайта на Агенцията за обществени поръчки са качени подробности по всичките пет поръчки, като приемът на оферти по първата поръчка – за реклама в печатните медии е приключил. Евросредствата по тази поръчка са за 500 хиляди лева (без ДДС).
На 20 декември ще бъдат отворени офертите по втората голяма поръчка за още 500 хиляди лева за „Изработка, дизайн, брандиране, отпечатване и доставка на рекламно-информационни материали за нуждите на ПРСР (2014-2020г.)”, която е обособена в две позиции - „Изработка, дизайн, брандиране, отпечатване и доставка на рекламно-информационни материали за нуждите на ПРСР (2014-2020г.), но произведении от специализирани предприятия или кооперации на хора с увреждания.
Сред рекламните материали, които ще бъдат изработени по тази обществена поръчка са включени химикалки, бележници, дипляни, тениски, папки, ключодържатели, чаши, ранички и други артикули.
При заявка от страна на министерството изпълнителят на проекта е длъжен да осигури и разпространи рекламно-информационните материали на територията на страната. Те трябва да бъдат изработени съгласно общата визия с лого и слоган на новия програмен период: „Една посока. Много възможности”.
На 21 декември е крайният срок, в който може да се кандидатства и третата обществена поръчка за „Разработване и публикуване на рекламно-информационни материали за ПРСР (2014-2020) в интернет сайтове”. Размерът на поръчката е 300 хиляди лева(без ДДС), като изпълнителят трябва да осигури рекламни банери и PR текстове в минимум 10 интернет издания за период от 1 (една) година.
Обхватът на дейността включва изработване на рекламни банери и на PR текстове, визия и брандиране на рекламно-информационни материали за ПРСР (2014-2020 г.), коректура на текстовото съдържание, заявяване, публикуване и проследяване на поместването им в интернет изданията. Самите интернет издания трябва да имат достатъчно голяма аудитория, за да достигнат до повече потребители. Затова и тяхното ранкиране ще се определя от рейтинговите агенции Gemius, Alexa и/или други доказани източници за обективно измерване на посещаемостта, за последното 6-месечие на настоящата година.
Четвъртата обществена поръчка е за 150 хиляди лева (без ДДС) и по нея ще кандидатстват туроператори, които ще организират пет семинара по ПРСР (2014-2020 г.). Крайният срок за прием на оферти по тази поръчка е 22 декември, като изискване към кандидатите е тази общестевна поръчка да не бъде разделяна по позиции.
Последната обществена поръчка е за изработка на рекламни телевизионни клипове, като цената за нея е 100 хиляди лева (без ДДС). Крайният срок за подаването на офертите 3 януари 2018 година.
Обхватът на дейността включва създаване на сценарии и изработка на рекламни аудио- визуални материали, популяризиращи Програма за развитие на селските райони (2014-2020 г.) на национално ниво.
Тази поръчка не е разделена на обособени позиции поради това, че предметът на поръчката е неделим е невъзможно разделянето на обособени позиции, съобщиха от агроминистерството.