Търсенето на свинско от потребителите в Германия е поставено под сериозен натиск през последните 5 години, сочат данни, публикувани от агенцията за пазарни анализи AMI и цитирани от електронното издание Meatinfo. Потреблението на глава от населението в Германия през 2016 г. е намаляло с 11% до 35,8 килограма от достигнатия през 2011 г. връх от 40,1 килограма.
Свинското е понесло „основният удар” в сравнение с останалите видове месо на пазара, тъй като птичето и говеждото месо се радват на нарастващо търсене от страна на потребителите през последните години.
Загрижеността за здравословното състояние е главната причина за свиването на търсенето на свинско, тъй като консумацията на птиче и говеждо месо е смятана за по-здравословна. Особено забележима е тенденцията след възрастните потребители, които по традиция са основните потребители на свинско в Германия. Освен това голяма част от търсенето на месо на германския потребителски пазар се осигурява от мюсюлманите, които традиционно предпочитат говеждото, агнешкото и птичето месо.
Ако германските потребители продължат да отдават предпочитанията си на птичето и говеждото, за производителите на свинско месо това може да се окаже сериозен проблем. Подобно развитие на събитията ще засегне пазара на свинско в ЕС като цяло, тъй като Германия е сред основните производители и потребители на този тип месо и втори по големина вносител в Европа, а последиците ще бъдат за доставчиците на свинско – както прясно, така и преработено.