Начало » Новини » Страната

Кабинетът определи от 2017 г. минималната заплата да стане 460 лв.

Решения на Министерския съвет
Синор.БГ / 21.12.2016 г.

sinor.bg

От 1 януари 2017 г. размерът на минималната работна заплата ще бъде 460 лв., а минималната работна часова ставка ще бъде 2,77 лв. С увеличението, което е 9,5% спрямо размера й през тази година, ще се мотивират търсещите работа и ще се гарантира по-добро задоволяване на потребностите на наетите на минимална работна заплата и техните семейства, се посочва в прессъобщението на кабинета. С промяната се очаква да бъде намален и рискът от бедност сред работещите.

За повишаването на минималната работна заплата способства икономическият растеж, устойчивите темпове на брутния вътрешен продукт (БВП) през последните години, увеличението на броя на заетите и ръстът на средната работна заплата в страната.

С друго постановление правителството определи размера на линията на бедност за страната за 2017 г. Тя ще бъде 314 лв., което е с 14 лв. повече в сравнение с тази година.

Линията на бедност се определя на база на методика, утвърдена от Министерския съвет. Показателят се изчислява в зависимост от данните в изследването „Наблюдение на домакинските бюджети“, което се прави ежегодно от Националния статистически институт.

Линията на бедност се използва като параметър при формирането на социалната политика в областта на доходите и жизненото равнище.

Кабинетът определи от 2017 г. минималната заплата да стане 460 лв.
6889
 

Последни материали
Виж
Въпреки доста високите цени на зърното с поне 12,5 на сто протеин
Саудитска Арабия закупи на търг доста над планираните количества пшеница
Съвети към градинаря
Натурални продукти подобряват почвеното плодородие в градината
Подпомагането е значително
ДФЗ преведе още по 43,86 евро на хектар по екосхемата за екстензивна паша
Мнението на бизнеса
ДДС: Ще загуби ли държавата 500 млн. евро при данъчни облекчения за кооперациите?
Ученици от Пазарджик се обучаваха в международен курс по ветеринарна медицина на екзотични животни
Тема с продължение
Браншът се обедини около идеите на Кумчев за субсидии, напояване и сив сектор
Свързани материали
Виж
Решения на МС
Минималната работна заплата ще се определя всяка година според издръжката на живот
Минималната ще е 630 лв.
С 8,6% се вдига пенсията от 1 юли, социалната расте с 26 лв.
Законодателство
От 2024 г. минималната заплата ще бъде наполовина от средната брутна
Няма такава държава
Фермерите ще осигуряват себе си върху 710 лева, а работниците си – върху 780 лева
Решения на Министерския съвет
От януари 2021 г. минимална работна заплата става 650 лева
Европейска комисия
Втори етап от социалните преговори по минималните заплати в ЕС
Приятели на sinor.bg:  Стоматолог, София | Трактори Кубота | Книжарница | АГРОВЕСТНИК | 
АВТОРИ |  РЕКЛАМА |  КОНТАКТИ |  ЗА НАС |  ОБЩИ УСЛОВИЯ |  ПОЛИТИКА ЗА ЛИЧНИ ДАННИ
Всички права запазени
sinor.bg 2003 - 2026
RSS новини