Начало » Пазари » Маслодайни култури

Търговските компании в САЩ се отказват от новите ГМО сортове соя на Monsanto

Заради липсата на международна регулация
Синор.БГ / 08.05.2016 г.

Големи компании за търговия със селскостопански продукти, базирани в САЩ, планират да се откажат от покупките на новите генетично променени сортове соя на разработчика Monsanto заради опасения, че износът на такъв тип продукция може да влоши търговските отношения между САЩ и Европейския съюз при липсата на нормативна база, съобщи електронното издание Инфоиндустрия. Сред планиращите отказа са големи имена от бранша като Cargill Inc., Archer Daniels Midland Co. и Bunge Ltd.

Решението ще засегне сериозно плановете на компаниите, разработващи нови генетично променени сортове, да продават семена от тях още преди получаването на разрешителни за износа им. Това би бил тежък удар за Monsanto и конкретно за новата серия семена от соя Roundup Ready 2 Xtend, чиято рекламна кампания тече в момента в САЩ, а очакванията бяха с тях да бъдат засети над 1,2 млн. хектара.

Търговците на зърно могат да променят позицията си, ако ЕС одобри вноса на генетично променени продукти преди прибирането на соята през есента.

Анализатори от бранша изчислиха, че търговците на селскостопанска продукция са загубили стотици милиони долари, след като през 2013 г. Китай започна да се отказва от вноса на царевица от САЩ. Проблемът възникна, тъй като царевицата съдържаше неодобрени от китайското законодателство генетични промени, разработени от швейцарската компания Syngenta, и предизвика вълна от съдебни искове от търговците и фермерите към нея.

Търговските компании в САЩ се отказват от новите ГМО сортове соя на Monsanto
10559
 

Последни материали
Виж
ДФЗ
Подкрепа от 101 млн. лв. са преведени за фермери в необлагодетелстваните райони
ДФЗ плати втория транш за зимни пръскания
Вижте ставките
ДФЗ плати de minimis за оранжерийна продукция, картофи, тютюн, гъби и маслодайна роза
Председател на Комитета по напояване към НАЗ
Нона Валентинова: Напояването в земеделието трябва да стане стратегическа цел
Приключва прибирането на соята и захарното цвекло, остават 7 на сто от слънчогледа
Добивите от царевица в Украйна гонят 7 тона от хектар от 83 на сто ожънати площи
Щанд на фирмата бе открит в Куклен
Най-големите доставчици на Магазин за хората са Милки груп и Белла България
Свързани материали
Виж
Приятели на sinor.bg:  Стоматолог, София | Трактори Кубота | Книжарница | АГРОВЕСТНИК | 
АВТОРИ |  РЕКЛАМА |  КОНТАКТИ |  ЗА НАС |  ОБЩИ УСЛОВИЯ |  ПОЛИТИКА ЗА ЛИЧНИ ДАННИ
Всички права запазени
sinor.bg 2003 - 2025
RSS новини