Начало » Новини » Страната

ЕК одобри 41 нови програми за реклама на селскостопански продукти

Резултати
Синор.БГ / 23.04.2015 г.

sxc.hu

Европейската комисия одобри 41 нови програми за популяризиране през следващите 3 години на селскостопански продукти на пазарите в Европейския съюз и извън него, става ясно от съобщение на официалния уебсайт на ЕК. Програмите са на стойност 130 млн. евро, като половината от тях ще постъпят от бюджета на ЕС, а в определени случаи финансирането оттам може да достигне и 60%. В тези средства се включват 30 млн. евро от фондовете на съюза, до които ЕК получи достъп, след като през август миналата година Русия наложи забрана за внос на хранителни стоки от ЕС. Останалата част от разходите по тези мерки ще бъдат осигурени от професионалните и междуотрасловите организации, които са ги предложили, а в част от случаите – и от заинтересованите от реализацията им държави-членки на ЕС.

Финансираните мерки включват връзки с обществеността, кампании за популяризиране и разгласяване. По-конкретно тук влизат представяне на предимствата на продуктите от ЕС особено по отношение на качеството, чистотата и безопасността на храните, етикетите, отношението към животните и методите за производство, щадящи околната среда. Освен това ще бъдат използвани участия в събития и изложения, информационни кампании за системите за качество на ЕС (включващи продуктите със защитено обозначение за произход, защитено географско означение и гарантирани традиционни особености) и биологично земеделие или животновъдство, както и за системите на ЕС за качествени вина.

Държавите и регионите, към които ще бъдат насочени мерките за популяризиране на селскостопанските продукти на ЕС, са Близкият Изток, Северна Америка, Югоизточна Азия, Китай, Япония, Южна Корея, Африка, Русия, Беларус, Казахстан, Австралия и Норвегия. 5 от приетите програми ще включват съвместни кампании на организации от различни държави-членки.

Програми, избрани от 18 държави-членки, включват разнообразие от продуктови категории като пресни плодове и зеленчуци, млечни продукти, качествени продукти (със защитено обозначение за произход, защитено географско означение и гарантирани традиционни особености), биологични продукти, зехтин, месо, както и комбинации от различни продуктови категории.

 „Популяризирането на хранителните стоки на ЕС на световните пазари представлява силна и активна реакция на руската забрана. Увеличеното финансиране за мерките за популяризиране ще даде своя принос за успешното ускоряване на ръста на износа на висококачествени хранителни стоки от ЕС на световните пазари”, заяви европейският комисар за земеделието и развитието на селските райони Фил Хоугън.

17 от програмите са насочени към вътрешния пазар на ЕС, а 24 – към външни пазари. Действията на ЕК показват значителна промяна в сравнение с предишните серии от програми, където около две трети от схемите бяха насочени към вътрешния пазар, и най-вероятно се дължи на 30-те млн. евро, отпуснати за търсенето на алтернативни пазари след забраната за внос от страна на Русия. Въпреки руското ембарго обаче износът на хранителни стоки от ЕС е нараснал с 2% в стойностно изражение през периода август-декември 2014 г. спрямо същия период на 2013 г. 

ЕК одобри 41 нови програми за реклама на селскостопански продукти
4840
 

Последни материали
Виж
Мнението на бранша
Ваксинацията на овцете ще фалира и фермери, и преработватели, алармират бизнесмени
Предвидени са предпазни клаузи
ЕС премахва митата за сливи, грозде и още 5 храни от Молдова
Допълват Закона за здравето
БАБХ ще поддържа списък на хранителните фирми, които работят с райски газ
Помощта е 16 лв. за животно
Компенсират овцевъдите в 4 области със затворени заради шарката стада
Тема с продължение трета част
Екосхемите с най-голям ръст през 2024: зелено торене и намалени пестициди
Магазин за хората все още не търси доставчици
Законът за агрохранителната верига се бави, оранжерийните производители чакат справедливи цени
Свързани материали
Виж
Тема с продължение трета част
Екосхемите с най-голям ръст през 2024: зелено торене и намалени пестициди
Ползите
Лучени люспи за градината: естествен тор, инсектицид и стимулатор на растежа
Първа част от справката на ДФЗ
Агросекторът получи близо 2 милиарда лева по директните плащания през 2024 г.
Проект за промени в устройствените правилници на ДФЗ и МЗХ
Ново звено във фонд "Земеделие" ще отговаря за връзките с Европа
Собственик на „Брягово милк“ ЕООД
Александър Алексиев: Масовата ваксинация ще унищожи гръбнака на овцевъдството
Производителите на свинското месо в ЕС понесоха сериозен удар от митата за Китай
Приятели на sinor.bg:  Стоматолог, София | Трактори Кубота | Книжарница | АГРОВЕСТНИК | 
АВТОРИ |  РЕКЛАМА |  КОНТАКТИ |  ЗА НАС |  ОБЩИ УСЛОВИЯ |  ПОЛИТИКА ЗА ЛИЧНИ ДАННИ
Всички права запазени
sinor.bg 2003 - 2025
RSS новини