Биопроизводителите в България са едва 800, а пазарът на биопродукти у нас е под 5%. Това каза в интервю за Агенция „Фокус” Веселина Ралчева, председател на асоциация „Биопродукти”. Все още няма силна връзка между производителите, търговците и преработвателите, които да правят биологични продукти, което означава, че голяма част от продукцията отива за износ. В България има приет план за развитие на биологичното производство, но за него не се отделя нито лев, което показва отново липса на държавна политика. На практика този план остава само един написан лист хартия, коментира Ралчева. Биологичните производители, които обикновено са с малки фамилни стопанства, сами се опитват да разработят пазара, но това не е по силите им. Тези земеделци са заети по-скоро със самата ферма, защото там има повече ръчен труд и проблеми, и не могат да излязат на пазара със сериозни партиди, които да популяризират, добави Ралчева. Българите като цяло не са запознати с биопродуктите и им е трудно да различат един истински биопродукт от ментетата, на които само пише био, еко и т.н. Положително е обаче, че по-младите все повече търсят биопродуктите. Хората могат да различат истинският биологичен продукт, като гледат дали на етикета му е поставено лого - листенце със звездичките, и дали го има номерът на сертификата на производителя и номерът на сертифициращата организация. В България има 10 такива организации, отбеляза председателят на асоциация „Биопродукти”.
Държавата трябва да помага на производителите на биологични производители, защото те са много малко, разпокъсани са и им е трудно сами да направят необходимата инвестиция. В момента биопроизводителите получават субсидии, които са различни според видовите култури и целят да компенсират разликата между добивите при конвенционалното и при биологичното производство.