Фирма „Пионер Семена България” за пореден път представя най-новите си продукти и услуги на изложението „Селското стопанство и всичко за него”. Фирмата е участник в добричкия панаир за 18-та поредна година. „Пионер” продава хибридни семена царевица, рапица и слънчоглед с търговска марка Pioneer® и извършва редица услуги за своите клиенти. „Пионер” e изцяло собственост на Pioneer Hi-Bred International, Inc, с регистрация Де Мойн, щата Айова, САЩ, която е основана през 1926 г. Днес Пионер е част от гиганта ДюПон. За първи път в България, през 2013 година „Пионер” ще предложи на родния пазар устойчиви на суша традиционни царевични хибриди по технология Аква Макс.
Чавдар Дочев – управител на фирма „ДюПон-Пионер” за България, Румъния и Молдова и управител на ДюПон Корпорация в България, отговори на въпросите на Дарик радио:
[B%]- Г-н Дочев, „Пионер Семена България” е сред дългогодишните редовни участници в добричките селскостопански изложения, получавали сте и награди. Как оценявате тези многогодишни ваши изяви и контакти в Добруджа?[%B]
- Фирма „Пионер Семена България” участва в добричкия панаир за първи път през 1994 година и през всичките тези години участваме редовно, защото тук е мястото, където ние се срещаме с нашите големи и малки клиенти. С крайния клиент, който е най-важният за нас, защото ние се стремим чрез информацията, която получаваме от него, да представим нашите продукти по-добре. И тук е мястото, където ние осъществяваме тези срещи с тях. Събираме информация как е преминала стопанската година и им предлагаме нашите нови продукти.
[B%]- Известно е, че „Пионер” и „ДюПон” инвестират много в разработване на нови продукти. Какви са предимствата на вашите продукти и какво ново да очакваме?[%B]
- Фирма „Пионер”, като част от корпорацията ДюПон, съвместно с „Дюпон агрохимикали” има създаден един пакет слънчоглед - т.н. експресна технология. Предлагаме слънчогледови хибриди, които са устойчиви на химикала „Експрес”, който се произвежда и маркетира от „ДюПон Агрохимикали”, така че това е една много добра инициатива. Тези хибриди, тази технология се наложи изключително добре в България и клиентите ни увеличават своите заявки всяка година. Разбира се, ние предлагаме всяка година и нови продукти от тази гама, както през този сезон това е P64 LE 24 – един нов слънчогледов хибрид, наред с добре известните LE 19 и LE 20, и информацията от нашите клиенти е, че през тази суха година те са получили добиви около 300-350 кг, което считаме, че е един много висок резултат.
Разбира се, имаме много нови продукти в областта на царевичните хибриди. Ние сме първата фирма, която през следващата година ще предложи устойчиви на суша традиционни царевични хибриди. Това е т.н. технология Аква Макс, имаме два, до три хибрида, които ще предложим през следващия сезон, а от сега интересът към тях е много голям.
Сега предлагаме и нови рапични хибриди. Точно сега е сезонът, надяваме се да падне още малко дъжд и клиентите да увеличат своите заявки. Ние сме единствената фирма, която предлага за втора година устойчиви на даден химикал хибриди и това е много добра технология, която се наложи миналата и тази година и интересът към нашите рапични хибриди е много голям. Успоредно с тях предлагаме и т.н. Максимус рапични хибриди, които са нискостеблени. Тази технология е единствена и уникална и се предлага от „Пионер”.
[B%]- Какви услуги предлагате за клиентите си в България?[%B]
- Най-важната част от дейността на нашите промоутъри е да предлагат услуги и сервиз на крайния клиент. Ние извеждаме огромно количество демонстративни опити, като ги прибираме съвместно с нашите клиенти и те виждат какъв резултат могат да получат от декар. На второ място, от миналата година започнахме т.н. „Портфолио Фарм” опити – това са опити на големи площи. Правим две събирания – по време на вегетация и по време на прибиране на културата, с цел промотиране на нашите продукти и предимствата им. Провеждаме и много семинарни дни на полето, както и зимни срещи, с цел да представим новостите и продуктовата гама.
[B%]- Доколко са важни близките ви контакти със земеделските производители и как ги развивате? Какво ново около Клуба на фермера?[%B]
- Клубът на фермера е наша нова инициатива. В този клуб се стремим да съберем всички наши клиенти – големи, средни и малки, така че имаме три групи клиенти – притежатели на т.н. диамантени, златни и сребърни карти. В този клуб ще се стремим да предлагаме новостите на клиентите, на второ място да ги запознаваме с това, какво прави фирмата по света и това, което представлява интерес, веднага да бъде внедрено в България. Трето - организираме посещения на заводи на ДюПон-Пионер в Европа и САЩ, където клиентите ни имат възможност да обменят опит с техни колеги. Към момента имаме 150 членове, които определено нарастват с всеки сезон, около 60 от тях са от Добруджа.
[B%]- Вече сте бизнес мениджър и за ДюПон. В личен план, какво означава това за вас?[%B]
- Мисля, че това е признание както за дейността на фирма ДюПон-Пионер, така и може би за мен, така че считам това като едно предизвикателство. Защото ДюПон като корпорация има доста фирми, които са се наложили в света. Някои все още не са известни в България със своите продукти и се надявам в близко бъдеще ние да запознаем българските клиенти с тези новости./Повече на dariknews.bg