Членовете на асоциацията на производителите на оранжерийна продукция сме обмислили създаването на търговска марка, която да гарантира качеството на продукцията. Това каза пред Агенция „Фокус” Пламен Димитров – изпълнителен директор на Българската асоциация на производителите на оранжерийна продукция (БАПОП) по повод пресконференция със Съюза на градинарите, която БАПОП даде днес. Тази марка ще бъде допълнителна гаранция за потребителите, тъй като при нас не всички членове са сертификацирани по световния стандарт за качество „Глобъл Гап”, а само една част”, каза Димитров.
Търговската марка ще бъде обозначена на опаковките на продуктите.
„Съгласно изискванията, на всички опаковки трябва да има обозначения, които са точно определени в наредбата за приложение и контрол на качество на продукта”, каза Димитров. Според него марката няма да може да бъде въведена по-рано от година – година и половина, защото въвеждането й изисква продължителен административен и организационен период. Относно въвеждането на световния стандарт „Глобъл Гап”, който гарантира безопасността на произведената продукция Димитров каза, че до момента четири фирми от БАПОП са го внедрили в производствата си. „Продължаваме да работим за внедряването му и сред останалите членове, но то е по собствено желание на фирмите, с което те доказват качеството на продукцията”, каза Пламен Димитров.