След историческото строителство на магистрала „Хемус“, чието начало беше поставено в миналия век и все още неясно кога ще приключи, днес обявиха, че поне в средата на септември ще бъде пусната в експлоатация другата пътна артерия, добила популярност с историческото си забавяне – тази от София до граничнопропускателния пункт при Калотина. Ще припомним, че тя се изработва с европейски средства, с идеята да улесни връзките между България и Сърбия, но докато западните ни съседи отдавна приключиха своята част от магистралата, нашето строителство се точи повече от 10 години.
При днешното инспектиране на последната отсечка министърът на регионалното развитие и благоустройството Иван Иванов съобщи, че до средата на месец септември цялата магистрала „Европа“ ще бъде пусната в експлоатация. В инспекцията участваха също председателят на парламентарната Комисия по регионална политика, благоустройство и местно самоуправление Николай Нанков, народни представители и ръководството на Агенция „Пътна инфраструктура“. В тази връзка министър Иванов посочи, че присъствието на народни представители по време на проверката е показателно, че правителството работи в синхрон с мнозинството в Народното събрание.
По последния участък на АМ „Европа“ с дължина 16,5 км, от Сливница до връзката със Софийския околовръстен път, се извършват довършителни работи. След направения днес обход на участъка с г-н Нанков видяхме, че направената организация от Агенция „Пътна инфраструктура“ и изпълнителите е на високо ниво и резултатите са налице, посочи регионалният министър.
Приоритет са ни важните инфраструктурни проекти, които бяха рестартирани след четиригодишно забавяне. Българските граждани заслужават удобството, което държавата им дължи. В момента показваме, че когато има необходимата политическа воля, резултатите са налице, каза още Иван Иванов. И напомни, че през тази година предстои пускането в експлоатация и на участъка между Боаза и Дерманци на АМ „Хемус“.
Националното тол управление към АПИ въведе почти пълните функционалности на камерите на тол системата, което също беше забавено години наред. Засичането на пътници без колани е в резултат от това, каза в отговор на въпрос от медии министърът. И обърна внимание, че изключенията от задължението за поставяне на предпазни колани поради здравословни причини е от компетентността на Министерството на вътрешните работи, което е правоприлагащият орган. След 5 септември ще започне правоприлагането от това, което тол камерите предоставят като информация, в резултат от последните изменения в Закона за движение по пътищата, каза още регионалният министър и благодари на народните представители за бързото приемане на нормативните промени.