През първите две години от прилагането на Стратегическия план не е подаден нито един проект за маркетинг и популяризиране на пчелните продукти от страна на неправителствена организация, група или организация на производители в сектор Пчеларство. Същото се отнася и до обучения и научни проекти.
Независимо от възможността да се финансират лабораторни анализи на пчелни продукти за откриване на остатъци от пестициди и подобряване здравето на пчелните семейства, през 2023 и 2024 г. са изследвани едва 12 проби общо за двете години. Сходна е ситуацията и при използване на ветеринарни препарати за лечение на вароатоза и нозематоза. При бюджет от 2 млн. лв. финансова помощ за закупуване на препарати, пред двете години са изразходвани само 900 000 лева.
Тези факти изтъква във въпрос до земеделския министър депутатът Иван Белчев. Той настоява за преоценка на процедурите и условията по посочените интервенции, за активна информационна кампания сред пчеларската общност и за анализ за причините за никаквото или слабо усвояване на средства по част от интервенциите.
В отговор министър Георги Тахов заявява, че всичките, общо 9 пчеларски интервенции, са разработени по настояване и с активното участие на представители от неправителствения сектор. Към някои от тях е констатирана липса на интерес и при изпълнението на предишните 3-годишни програми за пчеларството.
Въпреки че има определен бюджет за финансиране на научни разработки, в последните 9 години не са представени такива.
По интервенцията за маркетинг и популяризиране на пчелните продукти едва на 3-та година от прилагането на интервенцията са подадени два проекта.
Според Георги Тахов една от причините за липсата на проекти за финансиране на популяризирането на меда, пчелния прашец и други е изискването одобрените кандидати сами да осигурят средства за провеждането на базари и други, а след приключване на изпълнението да получат плащане.
Министърът отхвърля предположението, че пчеларите не са запознати добре с интервенциите, тъй като МЗХ ежегодно организира информационни кампании.