Група южнокорейски мелници са закупили на търг 38 500 тона пшеница с произход от САЩ, съобщи електронното издание АПК-Информ, като се позова на свои източници сред участниците на пазара.
Договорена е доставката на 800 тона мека бяла пшеница с 9% протеин за 235,60 долара за тон FOB, 9400 тона мека бяла пшеница с протеин между 9,5% и 11% за 230,25 долара за тон FOB, 11 200 тона твърда червена пшеница с 11,5% протеин за 229,40 долара за тон FOB и пролетнъ пшеница с 14% протеин за 263,85 долара за тон FOB. За сравнение – на предишния търг за внос на хлебна пшеница в Южна Корея, проведен преди 10 дни, бялата мека пшеница с 9% и 9,5-11% протеин бе закупена за 240 долара за тон FOB, твърдата червена пшеница – за 230 долара за тон FOB, пролетната с 14% протеин – за 270 долара за тон FOB, а на търга в Йордания през тази седмица бе договорена доставката на 60 хил. тона срещу 259,99 долара за тон C&F.
Като вероятен победител в настоящата тръжна процедура източниците посочват компанията United Grain Corporation.
Доставката на пшеницата до пристанищата на Южна Корея трябва да бъде осъществена между 16 юли и 15 август.
Междувременно стана ясно, че през седмицата южнокорейската Major Feedmill Group (MFG) е закупила чрез частно споразумение между 50 хил. и 65 хил. тона фуражна пшеница с произволен произход, съобщиха международните информационни агенции. Русия, Китай, Пакистан, Аржентина и Дания обаче бяха изключени като възможни държави за произход на зърнената култура.
Една партида ще бъде осигурена според оценки на източниците от компанията Cargill за 254,40 долара за тон C&F плюс 1,50 долара на тон за разтоварване в пристанище. За сравнение – на предишния търг за внос на фуражна пшеница в Южна Корея, проведен преди близо 2 месеца, бяха закупени 60 хил. тона за за 246 долара за тон C&F плюс 1,50 долара на тон за разтоварване в пристанище, а на закрития търг в Тайланд, проведен преди над 3 месеца, бе договорена доставката на 185 хил. тона с произход от Австралия и САЩ на цени между 258,99 и 259,89 долара за тон C&F.
Пшеницата трябва да пристигне в пристанищата на Южна Корея около 15 септември, като при произход от Черноморския регион срокът се измества между 11 юли и 11 август.