Износът на птиче месо и продукти от преработката му от Украйна през 2024 г. е нараснал с 5,7% спрямо предходната година до 448 800 тона, а приходите от него са скочили с 20,4% до 962,7 млн. долара, сочат данни на украинската Държавна митническа служба, цитирани от Комисията за селскостопанската и поземлената политика във Върховната рада на страната.
Основните клиенти за украинското птиче месо са Нидерландия с 23,2% от всички доставки за чужбина, следвана от Саудитска Арабия с 16,1% и Словакия с 8,5%.
През миналата година износът на яйца от Украйна е скочил с 59,4% спрямо 2023 г. до 77 800 тона, но в стойностно изражение увеличението е само с 22,5% до 574,5 млн. долара. Основните клиенти за украинските яйца са били Израел с 14,1% от целия износ, Полша с 11,7% и Италия с 11,1%.
„Ръстът в износа доказва силната конкурентоспособност на украинската продукция на международните пазари и ефективната дейност на родните производители. Разширяването на географията на доставките и ръстът в търсенето на украинското птиче месо и яйца още веднъж подчертават нейното кочество и факта, че отговаря на световните стандарти. Тези показатели са положителни сигнали за по-нататъшното развитие на птичевъдния отрасъл в Украйна и по-конкретно за привличането на нови инвестиции и за разширяване на потенциала за износ”, се посочва в съобщението на парламентарната комисия.