Начало » Новини » Интервю

Балевски: „Зелената седмица“ е стартът ни да продаваме шипков мармалад в Германия

Интервю със съоснователя на компанията „Балевски и Киров“
Синор.БГ / 21.01.2025 г.
Балевски: „Зелената седмица“ е стартът ни да продаваме шипков мармалад в Германия

sinor.bg

От 22 януари (утре) великолепните шипкови продукти на българската компания „Балевски и Киров“ ще се продават в Германия, която като най-голям потребител на шипки в света определено търси високото качество за своя пазар. Вниманието на местните търговци е привлечено най-вече към тревненския мармалад, който са опитали по време на международното изложение за храни „Зелената седмица“, провеждано всяка година в края на януари в Берлин, и на което България присъства вече за 34-и път.

Още през миналия януари представителите на търговска компания, която работи с 600 малки магазинчета за биопродукти в цяла Германия, са силно впечатлени от качеството на мармалада, брашното и билките, произведени от тревненското предприятие на „Балевски и Киров“. „След първите контакти с германските търговци по време на „Зелената седмица“ през 2024 г. (участваме в изложението от четири години) последва и тяхна визита в предприятието ни, чиято модернизация силно ги впечатли“, обясни основният съосновател на компанията Иво Балевски.

Припомняме, че „Балевски и Киров“ е първото специализирано предприятие за преработка на шипки в целия Европейския съюз. Останалите европейски компании преработват различни билки, от които шипките са само част, докато основната дейност на родния бизнес е да разработва продукти само от българска шипка. Като днес в номенклатурата им вече присъстват 110 продукта, разработени изцяло от технолозите на предприятието – освен мармалада и шипковото брашно, се предлагат още шипково масло, чайове, хранителни добавки и др.

Родните бизнесмени и сега изнасят своя продукция за Германия – около 30-40 тона шипково брашно годишно. Но с новите партньори те влизат в широка мрежа от магазинчета за биопродукция, тъй като компанията дава ноу-хау на малки семейни дрогерии, където под формата на франчайз се продава екологично чиста продукция. Българските продукти ще бъдат с етикета на германската компания, а на гърба на този етикет ще бъде указано името на „Балевски и Киров“, с точното географско означение на Трявна върху картата на България. Едно от условията, което е задължително за този франчайз, е поне един член от семейството да работи в това магазинче, като по този начин се постига директен контакт между малкия производител и потребителя. Други участници във веригата няма.

Балев, мармалад

Самият договор между двете страни е влязъл в сила през декември 2024 г., след като са уточнени всички условия по логистиката, а в рамките на тазгодишната „Зелена седмица“, утре Иво Балевски ще направи първата презентация на българските продукти в тази германска мрежа.

На въпрос на синор.бг как успяват да поддържат толкова голяма номенклатура от 110 продукта и на каква база създават новостите, Балевски отговаря съвсем кратко „Ние работим по даден проблем. Когато се появи някакъв здравословен проблем, търсим решение и въз основа на качествата на българската шипка постигаме резултати“. За пример той дава една от най-търсените разработки на родния пазар – шипковото брашно, което заедно с куркума, витамин С и колаген пептан, е изключително полезно за ставите. „Самият аз имах сериозен проблем с опорнодвигателния апарат и започнах да чета литература. Оказва се, че след 25-та си година човешкият организъм започва да произвежда по-малко колаген, а на 50 години има половината от това, което му е необходимо. И понеже костната система и ставите са съставени само от колаген, затова е важно да се започне с всекидневна допълнителна употреба за неговото набавяне“, пояснява основателят на предприятието. Шипката е изключително богата на гала колипиди, които силно подпомагат опорнодвигателния състав, затова и в комбинация с колагена се получава синергичен ефект и ползите са очевидни.

Сред най-продаваните продукти на компанията е и шипковото масло, което има изключителната възможност да прониква в дълбочина и да работи на клетъчно ниво, като дълбоко хидратира кожата и подпомага възпроизводството на колагеновите връзки. Разработен е в комбинация с различни етерични масла, според желания на клиента. Самото масло е антисептично и подпомага предотвратяването на различни кожни възпаления. "Когато даден проблем трябва да се лекува, е хубаво да се третира едновременно отвътре и отвън. Затова с колагена третираме вътрешно ставните проблеми, а с маслото – външно", обяснява още Балевски. 

През ноември 2024 г. компанията е пуснала на пазара и детска серия – шипкови продукти, които дават необходимите витамини С и Д, крайно необходими за зимния сезон. Целта на компанията е като се добавя стойност към изсушената шипка, да преработват суровината по начин, който да се предоставя на потребителя като продукт с висока принадена стойност, заключава Иво Балевски.

Интервюто взе: Екатерина Стоилова

Балевски: „Зелената седмица“ е стартът ни да продаваме шипков мармалад в Германия
5923
 

Последни материали
Виж
Отговор на въпрос на Синор.бг
Само едно от 20 сдружения за напояване кандидатства за инвестиции по Стратегическия план
JRC MARS Bulletin, октомври 2025
Разочароващ сезон за летните култури в Югоизточна Европа
Отговор на ДФЗ
Първите субсидии за малките фермери – до два месеца след договорите
Люксембург - Съвет на министрите на земеделието и рибарството
Гърция призова за активиране на всички европейски механизми за подкрепа на животновъдството
80 години Аграрен университет – Пловдив: Традициите срещат иновациите
ДФЗ
До 10 ноември коригирате заявленията според допустимостта на площите
Свързани материали
Виж
Приятели на sinor.bg:  Стоматолог, София | Трактори Кубота | Книжарница | АГРОВЕСТНИК | 
АВТОРИ |  РЕКЛАМА |  КОНТАКТИ |  ЗА НАС |  ОБЩИ УСЛОВИЯ |  ПОЛИТИКА ЗА ЛИЧНИ ДАННИ
Всички права запазени
sinor.bg 2003 - 2025
RSS новини