От 2015 г. насам Федералното министерство на храните и земеделието (BMEL) всяка година пита гражданите какво е важно за тях, когато става въпрос за храна, и на какво обръщат внимание, когато пазаруват и готвят.
Резултатите от тазгодишното проучване, което се провежда за девета поредна година, ясно показват развитието на сектора на храните и храненето. Проучването е публикувано от Земеделското министерство на Германия. Според него, почти два пъти повече хора в сравнение с 2015 г. обръщат внимание на етикета за хуманно отношение към животните, когато пазаруват: техният брой се е увеличил от 36% на 65%. В случая с етикета за биологични продукти, произведени в съответствие със законодателството на ЕС за биологичното земеделие, делът им се е увеличил от 47 на 59 процента за същия период. Значително повече хора - 39 процента - купуват „по-често“ и вегетариански или вегански алтернативи на животинските продукти. През 2020 г. този дял е бил 29%.
За разлика от това, отговорът на въпроса какво е (много) важно за хората, когато се хранят, е изненадващо постоянен: от 2015 г. насам 98 или 99 процента отговарят с „добър вкус“ (2024 г.: 99 процента). Критерият „здравословен“ също традиционно е на второ място с по 89 до 92 процента (2024 г.: 91 процента). При 97 процента жените отдават значително по-голямо значение на здравословното хранене, отколкото мъжете (85 процента).