Общата стойност на изнесените вина и спиртни напитки от Франция през 2023 г. намаля с почти 6% спрямо 2022 г. до 16,2 млрд. евро, обявиха от Френската асоциация на износителите на вино и спиртни напитки, цитирани от международните информационни агенции. В количествено изражение спадът е още по-значителен – с над 10% на годишна база.
САЩ са най-големият клиент за произведените във Франция вина и спиртни напитки с чувствителна разлика пред останалите държави, а износът за тях през миналата година се е сринал с 22% на годишна база до 3,6 млрд. евро. Износът за Китай е намалял с над 6% до 1,2 млрд. евро.
От асооциацията определят миналогодишните резултати като „меко приземяване” след изключителния ръст в търсенето през 2022 г., последвал преодоляването на пандемията от коронавирус. Според нейния президент Габриел Пикар обаче секторът „повече от всякога” се нуждае от държавна подкрепа въпреки добрите резулатати в износа.